کد خبر : 1940658 | 08 خرداد 1402 ساعت 13:42 | 43.2K بازدید | 17 دیدگاه

بررسی مدارک تیم‌های تأییدشده توسط AFC

آسیایی شدن استقلال سه روز دیگر مشخص می‌شود

عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت در چارچوب قانون به باشگاه‌های مجوز نگرفته کمک خواهیم کرد.

آسیایی شدن استقلال سه روز دیگر مشخص می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا بهروان، عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، درخصوص جلسه‌ای که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: جلسات ما محرمانه است و اجازه نداریم چیزی را اعلام کنیم. از صبح ساعت 7 اینجا هستیم. ولی جلسات ما ادامه دارد و تمام نشده است. ما هنوز رأی صادر نکرده‌ایم و فکر می‌کنم تا 2-3 روز آینده باید کار تمام شود.

او درباره ددلاین تعیین شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تا 10 خرداد و 31 ماه می زمان داریم تا نظر نهایی را ارسال کنیم. در جلساتی که طی فردا و روزهای دیگر داریم، رأی خود را صادر خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آیا استقلال دفاعیاتی داشته است یا نه، گفت: بله نامه‌ای نوشته‌اند. سیستم استیناف مجوز حرفه‌ای اینگونه است که برخلاف استیناف کمیته انضباطی، هیچ مدرک جدیدی را نمی‌توانید بپذیرید. ما براساس کمیته بدوی رأی خواهیم داد و آنها را بازخوانی و بررسی می‌کنیم. چند باشگاه دیگر مانند هوادار، ملوان و مس کرمان اعتراض کرده‌اند. ولی آنها باید اعتراض را از مجرای قانونی طی می‌کردند. استقلال، آلومینیوم و ذوب آهن از طریق مجرای قانونی اعتراض کرده‌اند و در دستور کار قرار دارد.

بهروان درباره اینکه ممبینی نامه‌هایی را به باشگاه‌ها ابلاغ کرده و آنها مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند، اظهار داشت: ما پرونده‌هایی را بررسی می‌کنیم که به آن اعتراض شده باشد. درخصوص این پرونده‌ها باید آقای ممبینی پاسخ دهد.

عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای در مورد اینکه آیا دفاعیات استقلال در مورد پرونده استراماچونی قابل پذیرش بوده یا خیر، توضیح داد: باشگاه استقلال اعلام کرد آنها بدهی را پرداخت کرده‌اند و یک سری ادله آوردند که اگر در آن موعد مقرر پول پرداخت نشده، بخاطر بحث تحریم‌ها بوده است. این حرف درست بوده و منوط به این است که AFC آن را قبول می‌کند یا نه. حتی پاسخ‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز بررسی می‌کنیم. تمام تلاش ما این است تا به باشگاه‌های کشورمان کمک کنیم.

1881102

«استقلال به آقای استراماچونی نامه‌ای زده و اعلام کرده که این باشگاه آماده پرداخت است، ولی سرمربی ایتالیایی در آن ددلاین نپذیرفته است. این نامه در روند کار چقدر تأثیر دارد؟» بهروان در پاسخ به این سوال خبرنگار ورزش سه گفت: در این خصوص باید کنفدراسیون فوتبال آسیا نظر بدهد، نه ما. وگرنه ما وضعیت کشور را می‌دانیم که تحریم هستیم و این فقط به فوتبال محدود نمی‌شود. باشگاه‌های ما و فدراسیون طلب‌هایی دارند. اینکه AFC این را بپذیرد یا نه، پیگیری می‌کنیم.

او درباره اینکه سال‌های قبل AFC نظر نهایی را می‌داد، گفت: خیر، نظر نهایی را کمیته استیناف می‌دهد. یک شرکت آلمانی وجود دارد و مدارک را راستی‌آزمایی می‌کند. اگر اشکالی وجود داشته باشد، فدراسیون محروم شده و جریمه‌های سنگین مالی برای ما در نظر گرفته می‌شود. آنها می‌گویند مدارکی را که اصالت نداشته است را تأیید کرده‌اید. سال قبل را که به یاد دارید؟ ما را یک سال تعلیق کردند.

بهروان در مورد اینکه مصطفوی اعلام کرده کمیته بدوی نمی‌توانسته است اعلام کند کدام باشگاه‌ها مجوز گرفته‌اند و کمیته استیناف باید این کار را انجام می‌داد، گفت: بله درست است. مگر ما دادگاه تجدیدنظر نداریم؟ زمانی که یک رأی علیه شما صادر می‌شود، برای اعتراض یک مهلتی دارید. افرادی که اینجا حضور دارند، آدم‌های پخته‌ای هستند.

وی درخصوص اینکه تا قبل از صدور رأی نهایی کمیته استیناف، باشگاهی هست که مجوز حرفه ای آن 100 درصد تضمین شده و قطعی باشد، اظهار داشت: به برخی تیم‌ها اعلام شده که مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند، ولی AFC مدارک این باشگاه‌ها را بررسی می‌کند و اگر مشکلی باشد اعلام خواهد شد. از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، باشگاه‌های اعلام شده، در این امر موفق شده‌اند. نظرنهایی در این بخش توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود. تیم‌هایی که رأی موافق گرفته‌اند، از نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است و رسما از سوی دبیرکل فدراسیون اعلام شده است. می‌دانید که رئیس بخش صدور مجوز حرفه‌ای AFC تغییر کرده و یک فرد کره‌ای آمده است. آنها بررسی می‌کنند و اگر آنجا مشکلی باشد، ما نیز دچار مشکل می‌شویم.

عضو کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای درباره اینکه نفوذ تاج چقدر می‌تواند به استقلال کمک کند، پاسخ داد: آقای تاج نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند. ما در چارچوب قانون تمام تلاشمان را می‌کنیم، ولی در چارچوب قانون. دیگر نظرشخصی و علایق و این مسائل را باید کنار بگذاریم.

دیدگاه‌ها