کد خبر : 1940693 | 08 خرداد 1402 ساعت 15:36 | 11K بازدید | 1 دیدگاه

رضایی یک گام تا مدال جهانی باکو؛

نایب قهرمان جهان برابر متین زانو زد

متین رضایی به مرحله یک چهارم نهایی وزن 68- کیلوگرم مسابقات جهانی تکواندو صعود کرد.

نایب قهرمان جهان برابر متین زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان از امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه رسما در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در این دوره از مسابقات ۹۴۹ تکواندوکار در 16 وزن (8 وزن بانوان + 8 وزن آقایان) به مدت 7 روز به رقابت خواهند پرداخت که در روز اول مسابقات تکواندوکاران اوزان 57- کیلوگرم بانوان و 68- کیلوگرم آقایان به میدان مبارزه رفتند و تیم ملی ایران 2 نماینده دارد.

بعد از حذف تینا مدانلو با شکست مقابل حریفی از ازبکستان، متین رضایی به مسیر و ماجراجویی خود در مسابقات جهانی ادامه می دهد. 

این تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران در حالی که در دور نخست، در مبارزه با راج چوهان از هند در سه راند و با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و گام به دور دوم گذاشت، در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست نماینده برزیل را در دو راند متوالی شکست دهد. ویکتور سوزا در این مبارزه نتوانست کاری مقابل نماینده ایران از پیش ببرد. 

اما کار بزرگ متین رضایی برابر نایب قهرمان جهان در مرحله یک هشتم نهایی رقم خورد. نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران مقابل خاویر پرز پولو از اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جهانی باکو به برتری در ۲ راند رسید و راهی دور بعدی شد.

پرز پولو در رقابت‌های جهانی منچستر ۲۰۱۹ صاحب گردن آویز نقره شد و در گرندپری پاریس ۲۰۲۲ به طلا رسید، اما نتوانست از پس متین رضایی با انگیزه بربیاید تا پسر قدرتمند تکواندوی ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و یک گام تا مدال جهانی فاصله داشته باشد.

دیدگاه‌ها