کد خبر : 1940721 | 08 خرداد 1402 ساعت 17:29 | 23.4K بازدید | 30 دیدگاه

لحظه‌شماری برای حساس‌ترین بازی تاریخ؛

خانه 101: ندیدن این دربی جرم است!

شاید این بازی یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ باشگاهی دو تیم بزرگ پایتخت ایران باشد، نبردی که خیلی‌ها در آن تشنه برد هستند.

خانه 101: ندیدن این دربی جرم است!

به گزارش " ورزش سه "، حوالی ساعت 18 روز سوم اردیبهشت نتیجه دربی شماره 100 که تاثیر زیادی در قهرمانی سرخ‌ها داشت مشخص شد و از همان لحظه هواداران استقلال که به شدت به خطای هند مشکوک به پنالتی دقیقه 4 گولسیانی معترض بودند، وعده انتقام را به حدود یک ماه دیگر حواله می‌کردند. جایی که دو تیم بزرگ پایتخت باید از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به فینال می‌رسیدند و در فینال به مصاف هم می‌رفتند.
پیش بینی‌ها به وقوع پیوست و دو تیم بزرگ پایتخت به فینال بازی‌ها رسیدند، فینالی که برای دومین بار در تاریخ رقابت‌های جام حذفی و برای ششمین بار در همین رقابت‌ها برگزار می‌شود و این بار باید با نام دربی شماره 101 آن را بشناسیم.

1881172

بدون هیچ تعارفی، این بازی دو تیم را باید یکی از مهمترین دربی‌های تاریخ پایتخت و شاید مهمترین آن‌ها نام برد. اگر در اسفند سال 67 پرسپولیس زیر باران شدید در مرحله یک چهارم نهایی استقلال را در ضربات پنالتی برد، در آن دیدار خیلی ها مثل قلعه نویی و محرمی اولین بازی خودشان را برای سرخابی‌ها برگزار می‌کردند، اگر سرخ‌ها نبرد 20 تیر 78 را در فینال جام حذفی بردند، آن‌ها در آن زمان تیم بهتری از استقلال بودند و در لیگ آزادگان با قهرمانی شان این را ثابت کرده بودند. برد سه بر صفر استقلال در آذر سال 90 در یک چهارم نهایی جام حذفی در روزهای خوب استقلال و افول پرسپولیس رقم خورد و دو بازی اخیر دو تیم هم در مرحله نیمه نهایی جام‌های حذفی هم که در ضربات پنالتی به نفع استقلال به پایان رسید به دلیل نبود هواداران در ورزشگاه‌ها از هیجان زیادی برخوردار نبود. ولی داستان این بازی با بقیه دیدارهای دو تیم در جام حذفی و یا صد بازی قبلی هر دو تیم کاملاً متفاوت است.

1881173

پرسپولیس متفاوت در سال 1402 با بردهای پیاپی در لیگ و جام حذفی و بدون شکست و با 7 برد در لیگ و 2 برد در جام حذفی در روز 10 خرداد برای دهمین برد پیاپی باید به رقابت با تیمی بپردازد که در همین بازه زمانی تنها به پرسپولیس باخته است و با 5 برد و یک تساوی در لیگ و دو برد در جام حذفی برای جبران آن شکست به زمین مسابقه می‌آید.
دو تیم یک دست، هجومی و با دست باز در برنامه های تاکتیکی متفاوت، یکی برای اثبات بزرگی در این روزها نفسش را چاق کرده است و دیگری مثل ببر زخمی منتظر فرصت برای ادعای قدرت است. این بازی شاید دربی‌ترین دربی تاریخ فوتبال ایران باشد. هوادارها، بازیکنان ،سرمربیان، مسئولین  و همه مردم ایران برای سوت آغاز بازی توسط اشکان خورشیدی لحظه‌شماری می کنند تا نمایش تمام رخ فوتبال ایران را در 90 دقیقه ببیند. 

مهدی قایدی مرد تکنیکی بی همتای آبی‌ها ، مهدی ترابی رهبر سمفونی بی نقص پرسپولیس از آغاز سال 1402، محمد محبی پر انگیزه و پرنفس، وحید امیری با تجربه و دونده و نام‌های متعددی از 22 بازیکن و همینطور نیمکت‌نشین‌ها که هر یک به تنهایی می‌توانند مرد اول این بازی باشند. این مسابقه‌ای است که پرسپولیس به آن وارد می‌شود تا به سه ناکامی اخیر خود در جام حذفی برابر استقلال پایان دهد و آبی‌ها منتظرند پیروزی در وقت‌های قانونی و یا اضافه را برابر پرسپولیس بعد از شش سال و آخرین بردشان با گل وریا غفوری در تاریخ 10اسفند سال 96 تکرار کنند.

1881179
محمد محبی در آخرین دربی برگزار شده ، کمتر به چشم آمد و در دام دفاعی پرسپولیس گرفتار ماند، ستاره  قلدر آبی ها، این دربی را فرصت مناسبی برای جبران می داند، فرصتی که شاید دیگر نصیبش نشود!
1881180
شاید این ضربه حسرت آبی‌ها در نیمه اول باشد که  مهدی قایدی ستاره استقلال ضربه والی مناسبی به توپ نزد، او فانتزی ترین بازیکن زمین است، مردی که می‌تواند هر دفاعی را جا بگذارد و به دنبال زدن گل سوم خود در دربی‌هاست.
1881178
کاپیتان سرخ‌ها در روزهای آقایی پرسپولیس در سال 1402، او علی‌رغم سن بالایش، یکی از دونده ترین بازیکنان این روزهای فوتبال ایران است
1881181
به همین اندازه کنترل توپ دقیق، مرد اول پرسپولیس در این روزها مهدی ترابی است، او بهترین پاسور و گلزن تیمش است و این خبر خوبی برای خط دفاعی استقلال نیست

تنها 2 روز تا آغاز دربی مانده است و  هواداران و بازیکنان هردو تیم قاطعانه از پیروزی در این بازی حرف می‌زنند، نبردی که شاید بیشترین بیننده تلویزیونی تاریخ دربی‌ها را با توجه به ساعت مناسب برگزاری و حساسیت کشنده آن داشته باشد. نبردی که شاید ندیدن آن در سال‌های آینده توسط آیندگان برای مردم این نسل به دلیل فرصت سوزی جرم محسوب شود. نبردی که عین زندگی است و هر دو تیم برای هواداران خود تا پای جان می‌دوند.
محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها