کد خبر : 1940746 | 08 خرداد 1402 ساعت 19:14 | 11.6K بازدید | 3 دیدگاه

اولین مدال تکواندوی ایران در جهانی 2023 باکو؛

توقف برابر غول انگلیسی، سهم متین برنز بود

متین رضایی بعد از شکست 4 رقیب خود در وزن 68- کیلوگرم، در نیمه نهایی نتوانست از پس حریف قدرتمند انگلیسی بربیاید و برنز گرفت.

توقف برابر غول انگلیسی، سهم متین برنز بود

به گزارش "ورزش سه"، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان از امروز در شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد که در روز اول رقابت‌ها «متین رضایی» در وزن 68- کیلوگرم و «تینا مدانلو» در وزن 57- کیلوگرم نمایندگان ایران بودند که در نهایت متین رضایی با برتری مقابل حریفان به مرحله نیمه نهایی رسید.
این جوان 17 ساله تکواندوی ایران که برای رسیدن به نیمه نهایی رقبایی از کشورهای هند، برزیل، اسپانیا و چین را شکست داده بود، در این مرحله به مرد اول وزن 68- کیلوگرم جهان برخورد کرد. 
متین رضایی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان به مصاف بردلی سیندن قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از انگلیس رفت و در ۲ راند متوالی شکست خورد. راند نخست این مبارزه تماشایی با وجود تلاش متین رضایی با برتری ۱۵ بر ۱۳ ستاره تکواندوی بریتانیا همراه شد. در راند دوم، رضایی جوان ۱7 ساله تکواندوی ایران مقابل قهرمان جهان از انگلیس حرفی برای گرفتن نداشت و ۲۱ بر ۵ شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازمانده و مدال برنز مسابقات جهانی را به دست آورد.
این اولین مدال کاروان تکواندوی ایران در مسابقات جهانی 2023 باکو بود که در وزنی به دست آمد که دو تکواندوکار کشورمان قبل از رقابت ها دچار محرومیت بابت دوپینگ شده بودند.

دیدگاه‌ها