کد خبر : 1940835 | 09 خرداد 1402 ساعت 08:30 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

جوان:

می‌خواستم با کمترین ریسک مقابل والی‌زاده برنده شوم

قهرمان وزن اول کشتی آزاد جام تختی تاکید کرد چون مبارزه فینال بود او محتاطانه مبارزه کرد و همین باعث نزدیک شدن کشتی‌اش با میلاد والی‌زاده شد اما در مبارزه بعدی حتما بهتر مبارزه خواهد کرد.

می‌خواستم با کمترین ریسک مقابل والی‌زاده برنده شوم

به گزارش "ورزش سه" احمد جوان در گفت‌وگو با تسنیم درخصوص قهرمانی‌اش در وزن 57 کیلوگرم جام تختی اظهار داشت: سطح مسابقات خوب بود، همه مدعیان غیر از علیرضا سرلک که آسیب دیده بود، حضور داشتند. من هم آمادگی خوبی داشتم و درنهایت اول شدم.

وی در مورد کشتی فینالش با میلاد والی‌زاده که خیلی نزدیک و حساس شده بود، نیز گفت: 7-2 جلو بودم، دیدم حریفم گاردش باز است، گفتم اگر تا آخر تایم بایستم و دفاع کنم، او پوئن می‌گیرد. خواستم وقتی اقدام به فن کرد، از اشتباهش امتیاز بگیرم. زیر آخر را که گرفتم، یک کم ترسیدم که فن بالا بخورم، پارا محکم نگرفتم و آن‌طور گیر افتادم. سروته‌ام را جمع کرد و به همین دلیل یک کم حساس شده بود. والی‌زاده هم کشتی‌گیر خوبی است اما اختلاف‌مان بیشتر بود.

وی ادامه داد: اشتباه خودم بود که نتیجه نزدیک شد، به هرحال فینال مسابقات بود و من کمی محتاطانه کشتی گرفتم و می‌خواستم با کمترین ریسک برنده شوم که همین باعث شد کشتی پیچ بخورد. اگر با قدرت برای زیرگیری می‌رفتم که حریف را خاک کنم این اتفاق نمی‌افتاد. خواستم کار ریسکی نشود اما از آن طرف بام افتادم و نزدیک بود ببازم.

جوان که قرار است همراه با حریف فینالش (میلاد والی‌زاده) به تورنمنت مجارستان برود، در مورد مصاف احتمالی بعدی‌شان گفت: ان‌شاءالله این دفعه خیلی بهتر کشتی می‌گیرم. من پیش از جام تختی کشتی‌هایش را ندیده بودم و حالا با شناخت با والی‌زاده کشتی خواهم گرفت.

کشتی‌گیر 20 ساله مشهدی که سال گذشته هم همراه با علیرضا سرلک به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی رفت اما درنهایت با شکستی که در تونس مقابل این حریف داشت، به تیم ملی جوانان بازگشت، درباره تورنمنت مجارستان و فرصتی که برای ملی‌پوش شدن دارد، خاطرنشان کرد: امسال دیگر مثل پارسال این موقعیت را از دست نمی‎دهم. حتما آن را سفت خواهم چسبید تا بتوانم شانس حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را به دست آورم.

احمد جوان در خاتمه نیز درمورد وضعیت علیرضا سرلک دیگر مدعی این وزن که در جام تختی غیبت داشت، گفت: از او و وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش خبر ندارم. فعلا که گفتند من و میلاد والی‌زاده به مجارستان برویم، حالا اینکه او هم قرار است به تورنمنت دیگری برود و یا اینکه از چرخه حذف شده را درموردش چیزی نمی‌دانم.

دیدگاه‌ها