کد خبر : 1940836 | 09 خرداد 1402 ساعت 09:30 | 179.1K بازدید | 10 دیدگاه

ترکیب منتخب فصل، جایی که تبدیل به خانه مهدی شده

هت‌تریک طارمی، پرتغال را انگشت به دهان کرد

مهدی طارمی برای سومین فصل متوالی موفق شد در ترکیب منتخب فصل رقابت های لیگ پرتغال قرار بگیرد.

هت‌تریک طارمی، پرتغال را انگشت به دهان کرد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی از لحاظ فردی، فصل خوبی را در پرتغال سپری کرد. مهاجم ایرانی پورتو توانست عنوان آقای گلی لیگای این کشور را از آن خود کند و در پایان نیز در ترکیب منتخب فصل 2022 – 2023 قرار گرفت.

وب سایت هو اسکورد که یکی از بزرگترین و معتبرترین رسانه‌های آماری فوتبالی در اروپا به شمار می رود، با پایان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، اقدام به انتشار ترکیب منتخب بهترین بازیکنان فصل گذشته که کرده که نام مهدی طارمی نیز در میان یازده بازیکن برتر دیده می‌شود.

1881348
طارمی که توانست در رسیدن به کفش طلای فوتبال پرتغال گونچالو راموس را شکست دهد، با این مهاجم ترکیب منتخب بهترین بازیکنان این فصل را تشکیل داده است.

مهاجم ایرانی پورتو فقط یک مسابقه از 34 دیدار این فصل تیمش را به دلیل محرومیت از دست داد و در 31 دیدار نیز از ابتدا به میدان رفت و در 2 بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد که حاصل آن 22 گل و 7 پاس گل بود، یعنی تأثیرگذاری مستقیم روی 29 گل اژدها.

طارمی به طور میانگین و در این مسابقات، نمره 7.5 را از سایت هو اسکورد دریافت کرد. هم تیمی او یعنی اوتاویو و آلخاندرو گیرمالدو تنها بازیکنانی هستند که از مهاجم ایرانی پورتو نمره بالاتری کسب کرده اند.

1881350
طارمی در اولین فصلی که لباس پورتو را بر تن کرد، عملکرد رضایت بخشی را از خود به نمایش گذاشت و با سفروویچ، مهاجم سابق بنفیکا زوج خط حمله را تشکیل داد. نکته جالب ترکیب منتخب فصل 2020 - 2021، حضور امیر عابدزاده در درون دروازه است، زمانیکه او یکی از ستاره های ماریتیمو بود.

نکته جالب اینکه طارمی موفق شد برای سومین فصل متوالی در ترکیب منتخب فصل لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد و به نوعی هت تریک کند. نخستین بار او در فصل 2020 – 2021 با کسب نمره 7.3 در ترکیب یازده نفره بهترین های فصل قرار گرفت.

مهاجم ایرانی پورتو در نخستین فصل حضورش در این تیم، شانزده گل را وارد دروازه حریفان کرد و پانزده پاس گل نیز داد و آمار شگفت انگیزی را از خود به جای گذاشت. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که طارمی در بسیاری از دیدارهای ابتدای فصل به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت.

1881351
طارمی فصل قبل رقابت سختی با داروین نونیز داشت و سرانجام ستاره اروگوئه ای بنفیکا آقای گل پرتغال شد. مهاجم ایرانی پورتو در سه فصل اخیر و در ترکیب منتخب فصل، با یک مهاجم از بنفیکا زوج خط حمله را تشکیل داده است.

طارمی در فصل 2021 – 2022 و دومین سال حضورش در پورتو، آمار گلزنی خود را ارتقا داد و بیست بار دروازه حریفان را باز کرد و سیزده مرتبه نیز به هم تیمی هایش پاس گل داد و از سایت هو اسکورد به طور میانگین نمره 7.5 را دریافت کرد.

این بازیکن که نقش مهمی در قهرمانی تیمش و کسب سه گانه داخلی داشت، یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال بود و حالا خود را برای دیدار روز یکشنبه آماده می کند، جایی که پورتو در بازی فینال جام حذفی به مصاف براگا می رود.

دیدگاه‌ها