کد خبر : 1940850 | 09 خرداد 1402 ساعت 10:30 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

اسماعیلی حذف شد، دختران ایران همچنان بدون برد

استارت تکواندوکار ایرانی برای عبور از قرعه مرگ

زینب اسماعیلی، زهرا پوراسماعیل و علیرضا حسین پور 3 ملی پوش تکواندوی ایران در روز دوم رقابت‌های جهانی باکو هستند.

استارت تکواندوکار ایرانی برای عبور از قرعه مرگ

به گزارش "ورزش سه"، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان از روز دوشنبه هشتم خرداد ماه رسما در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در این دوره از مسابقات ۹۴۹ تکواندوکار در 16 وزن (8 وزن بانوان + 8 وزن آقایان) به مدت 7 روز به رقابت خواهند پرداخت که در روز دوم مسابقات تکواندوکاران اوزان 67-  و 73- کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم آقایان به میدان مبارزه رفتند و تیم ملی ایران 3 نماینده دارد.

در وزن 58- کیلوگرم مردان که 71 شرکت کننده حضور دارند، علیرضا حسین پور از ایران در دور نخست برابر وینسنته پیزارو از شیلی در راند متوالی به برتری رسید تا راهی مرحله بعدی شود. اما این جوان تکواندوی ایران در دور یک شانزدهم نهایی قرار است با ویتو دلا گویلا از ایتالیا روبرو شود. قهرمان جهان در سال 2022 و قهرمان المپیک توکیو از جمله افتخارات این تکواندوکار ایتالیایی است که نشان می دهد که حسین پور کار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت. 

در وزن 67- کیلوگرم که 48 شرکت کننده حضور دارند، زینب اسماعیلی از ایران در همان گام اول مقابل سوبیرجونووا از ازبکستان 2 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. 

تا دقایقی دیگر نیز در وزن 73- کیلوگرم بانوان، زهرا پوراسماعیل بتدا «سیمراگلیا» از ایتالیا را پیش رو دارد و در صورت برتری با برنده دیدار مونته نگرو و کره جنوبی دیدار می کند. دابین لی از کره جنوبی یکی از پر افتختارترین تکواندوکاران سنگین وزن جهان به حساب می آید. در سمت جدول پوراسماعیل «نادیکا بوزانیچ» از صربستان حضور دارد.

دیدگاه‌ها