کد خبر : 1940940 | 09 خرداد 1402 ساعت 16:50 | 20.2K بازدید | 10 دیدگاه

تعبیر انتقام درست نیست

داوران اخراجی: برای جلب رضایت رئال اخراج نشدیم

6 داوری که فردای بازی والنسیا-رئال از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا اخراج شدند، امروز در بیانیه‌ای ادعا کردند که دلیل این برکناری، انتقام به خاطر این بازی جنجالی نبوده است.

داوران اخراجی: برای جلب رضایت رئال اخراج نشدیم

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته فدراسیون فوتبال اسپانیا و کمیته فنی داوران لالیگا اولین تصمیم بزرگ را پس از اتفاقات جنجالی برای وینیسیوس جونیور در دیدار والنسیا و رئال مادرید اعلام کرد. ناچو ایگلسیاس ویانووا، کمک داور ویدیویی بازی، از سمتش برکنار شد. به همراه او، پنج داور دیگر VAR (داوید خیمنز، خوزه لوئیس گونزالس، داوید پرز پالاس، دانیل اوکن آرایس و ویکتور آریسس فرانکو) هم برای فصل آینده در این سمت حضور نخواهند داشت.

1878597

به این ترتیب بازی والنسیا و رئال در ورزشگاه مستایا آخرین فرصت تجریه ویلانووا در این سمت بود. او به این دلیل اخراج شد که فقط صحنه واکنش وینیسیوس به حمله بازیکن حریف را به داور وسط نشان داده بود. پس از اینکه دلیل منطقی برای چنین رفتاری یافت نشد، برکناری داور اسپانیایی قطعی شد.

در حالی که تصور می‌شد برکناری او و پنج داور دیگر نوعی مجازات و برای راضی کردن باشگاه رئال مادرید بوده، آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که این تصور اشتباه است و هنوز از سوی فدراسیون فوتبال، قرارداد کاری آنها لغو نشده و به هیچکس نیز اطلاع داده نشده که قراردادشان فسخ خواهد شد.

1878451

داوران اذعان می‌کنند که پس از بازی والنسیا و رئال مادرید، در یک تصمیم بی‌سابقه از زمان اجرای این سیستم در فوتبال اسپانیا، هیچ‌کدام برای ادامه فصل به عنوان داور VAR منصوب نشده‌اند ولی معتقدند که این تصمیم ارتباطی به تبعات بازی والنسیا-رئال مادرید ندارد. 6 داور اخراجی VAR تأکید کردند که تعبیر انتقام به خاطر بازی والنسیا-مادرید اشتباه است. در این بیانیه قید شده که دلیل اخراج، انتقام فدراسیون فوتبال به یک دلیل خاص دیگر بوده است. در واقع چند هفته پیش این 6 داور از فدراسیون فوتبال برای دریافت حق و حقوق واقعی خود شکایت کرده‌اند و حاضر به سازش و مصالحه با فدراسیون نیز نشدند.

دیدگاه‌ها