کد خبر : 1941014 | 09 خرداد 1402 ساعت 23:20 | 24.1K بازدید | 4 دیدگاه

بازنشستگی داوری که بازیکن آرسنال را اشتباه اخراج کرد!

آندره مارینر پس از نزدیک به دو دهه حضور در لیگ برتر از داوری کناره‌گیری کرد.

بازنشستگی داوری که بازیکن آرسنال را اشتباه اخراج کرد!

به گزارش "ورزش سه"، آندره مارینر، داور 52 ساله، به صورت رسمی بازنشستگی خود را اعلام کرد. او برای آخرین بار در پیروزی 5-0 آرسنال مقابل ولورهمپتون قضاوت یک بازی را برعهده داشت. این بازی شماره 391 او در لیگ برتر بود.

او پس از اعلام بازنشستگی خود گفت: "لحظات داخل زمین را از دست خواهم داد، اما خاطرات بسیار خوبی دارم که می‌توانم به گذشته نگاه کنم. تقریباً هر دقیقه آن را دوست داشتم. از زمانی که در اوایل دهه سوم زندگی‌ام از طریق اتحادیه فوتبال بیرمنگام کانتی انتخاب شدم، مسیر طولانی و بسیار لذت‌بخشی بوده و من به آنچه خوشبختانه توانستم در این بازی سپری کنم و به آن دست پیدا کنم، افتخار می‌کنم.

به‌خاطر قضاوت در سطح بین المللی، فینال‌های داخلی و در بهترین لیگ جهان، احساس افتخار می‌کنم. من در این راه حمایت درخشانی داشتم و می‌خواهم از خانواده‌ام، همکارانم، کمیته داوران و اتحادیه فوتبال انگلیس به‌ویژه تشکر کنم. داوری سال‌ها زندگی من بوده اما گاهی اوقات کار سختی است و آن‌ها حامی من بودند. همیشه قدردان آن خواهم بود."

1881593

مارینر 23 سال را به عنوان یک داور رسمی در بالاترین بخش‌های فوتبال انگلیس سپری کرد و اولین بازی او در لیگ برتر در دیدار چارلتون اتلتیک و نوریچ سیتی در نوامبر 2004 ثبت شد.

در حالی که این داور به مدت 9 سال در لیست فیفا قرار داشت، در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا و چندین رقابت بین المللی باشگاهی داوری کرد.

از دیگر نکات برجسته دوران قضاوت مارینر می‌توان به سه حضور در ومبلی بین سال‌های 2010 تا 2013 اشاره کرد. او برای اولین بار در سال 2010 قضاوت بازی سوپرجام انگلیس بین منچستریونایتد و چلسی را بر عهده گرفت. همچنین در بازی پلی آف چمپیونشیپ بلکپول مقابل کاردیف هم داوری کرد.

1881592

با این حال، اوج داوری مارینر در فینال جام حذفی 2013 به وقوع پیوست، زمانی که او در پیروزی 1-0 ویگان مقابل منچسترسیتی قانون را به درستی اجرا کرد. بازی دیگر او در ومبلی در پیروزی 3-2 منچستریونایتد مقابل ساوتهمپتون در فینال جام اتحادیه سال 2017 رخ داد.

اما یکی از معروف‌ترین لحظات دوران قضاوت از مارینر که در ذهن طرفداران فوتبال باقی مانده مربوط به سال 2014 است. آندره مارینر، داور دیدار چلسی - آرسنال، در برتری 6-0 آبی‌ها به اشتباه کیه‌ران گیبس را به جای الکس اکسلید چمبرلین، اخراج کرد. در دقیقه 17 این دیدار، چمبرلین شوت ادن هازارد را با دست منحرف کرد اما مارینر به اشتباه گیبس را از بازی اخراج کرد. او چند روز بعد از اطلاع از این موضوع، از آرسنالی‌ها عذرخواهی کرد.

دیدگاه‌ها