کد خبر : 1941066 | 10 خرداد 1402 ساعت 10:12 | 71K بازدید | 34 دیدگاه

پای سپاهان و اماراتی ها در میان است

مهدی قایدی و محمد محبی، شام آخر در استقلال!

شاید امشب آخرین حضور مهدی قایدی و محمد محبی در ترکیب استقلال باشد. دو وینگر بوشهری که رد و پای آنها در موفقیت استقلال در این فصل پر رنگ بوده و البته امشب می تواند پر رنگ تر شود.

مهدی قایدی و محمد محبی، شام آخر در استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ در صدد اجرای مصوبه ای از سوی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که بر اساس آن بازگشت لژیونر به ترکیب تیم های لیگ برتری به عنوان بازیکن قرضی غیر ممکن می‌شود و تیمی هم اگر این بازیکن را به صورت قطعی خریداری کند، بازیکن مورد نظر جزء سهمیه خارجی محسوب می‌شود. به نظر سازمان لیگ به این بهانه بازگشت لژیونر به تیم‌های لیگ برتری را سخت و محدود کرده تا هزینه  تیم‌ها را کاهش دهد، به این خاطر که لژیونر در بازگشت به لیگ برتر دستمزد بیشتری را به نسبت بازیکنان داخلی مطالبه خواهد کرد.

آیا باشگاه استقلال قادر به خرید قطعی مهدی قایدی و محمد محبی خواهد بود؟
بله گفتن به این سوال کمی سخت است. حتی اگر دو باشگاه شباب الاهلی و سانتاکلارا راضی به فروش قطعی مهدی قایدی و محمد محبی شوند استقلال از نظر مالی شرایطی ندارد که این دو بازیکن را خریداری کند. استقلال با گرفتن وام از بانک شهر بدهی های داخلی و خارجی خود را تسویه حساب کرد. نزدیک به 6 ماه است که به بازیکنانش و کادر فنی درصدی پرداخت نکرده و تازه دیروز موفق شده یکی از پاداش ها را به حساب بازیکنان واریز کند. در حالی که برخی از بازیکنان استقلال می گویند از بازی با هوادار از باشگاه پاداش نگرفته اند! شباب الاهلی که این فصل قهرمان لیگ برتر امارات شده شاید نگاه خود را نسبت به مهدی قایدی تغییر دهد. به این  خاطر که مهدی این فصل 12 گل برای استقلال در لیگ برتر به ثمر رسانده و 8 موقعیت گل هم خلق کرده است. همه این ها به کنار این بازیکن به نظر با راهیابی دوباره به اردوی تیم ملی و بازی در جام ملت ها می تواند آورده مالی بیشتری برای باشگاه اماراتی داشته باشد. بدون شک شباب پولی که بابت خرید مهدی قایدی را به استقلال داده در صورت فروش این بازیکن طلب خواهد کرد که این پول با توجه به تورم عدد هنگفتی می شود. زمانی که باشگاه استقلال مهدی قایدی را فروخت گفته شد که این جابجایی برای استقلال بیش از 50 میلیارد تومان درآمد داشته است.

1875615

سانتاکلارا هم محمد محبی را با مبلغ کمی به معرض فروش نخواهد گذاشت. به خصوص که به لیگ یک سقوط کرده و برای بازگشت به لیگ برتر نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. باشگاه سپاهان از ایران و باشگااه العین از امارات به طور رسمی مذاکره با سانتا را برای خرید محمد محبی آغاز کرده اند. شرایط فروش محمد محبی اکنون تغییر کرده است، به این خاطر که به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت می‌شود و پیش بینی می‌شود، در جام ملت‌ها با توجه به علاقمندی امیر قلعه نویی به این بازیکن تبدیل به یکی از مهره های ثابت تیم ملی شود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد، امشب شام آخر محمد محبی و مهدی قایدی در استقلال باشد. دو بازیکنی که امشب تلاش خواهند کرد، زمینه ساز قهرمانی استقلال در جام حذفی شوند. چون می خواهند با یک خاطره خوب اردوی تیم آبی را ترک کنند. هر چند صرف نظر از هر نتیجه ای که در دربی حذفی رقم می خورد، این دو بوشهری فصل خوب و خاطره انگیزی را با آبی ها پشت سر گذاشتند و کمترین اتفاق برای این دو قهرمانی در سوپر جام و بازگشت به اردوی تیم ملی بوده است.

دیدگاه‌ها