کد خبر : 1941100 | 10 خرداد 1402 ساعت 12:34 | 49.8K بازدید | 12 دیدگاه

دستیار ایرانی به کادر فنی‌ات اضافه کن؛

گلایه و درخواست جدی سپاهانی‌ها از مورایس

روزنامه نزدیک به باشگاه سپاهان روز گذشته به اهمیت حضور مربی ایرانی در کنار مورایس پرداخته است.

گلایه و درخواست جدی سپاهانی‌ها از مورایس

به گزارش "ورزش‌سه"، پیش از ورود و آغاز به کار مورایس هم صحبت‌هایی مبنی بر حضور یک دستیار ایرانی که در آن مقطع نام هادی عقیلی به گوش می‌رسید، برای اضافه شدن به کادر فنی پرتغالی سپاهان وجود داشت، اما این موضوع مورد توجه مورایس قرار نگرفت و او در مصاحبه‌هایش هم طوری وانمود کرد که به دستیار ایرانی نیازی ندارد.

اما به تازگی عدم قهرمانی سپاهان در لیگ بیست و دوم و همینطور صحبت‌های هوگو آلمیدا سبب شده تا بار دیگر این موضوع در میان سپاهانی‌ها مطرح شد. آلمیدا در آخرین مصاحبه خود درباره قهرمان نشدن سپاهان گفته است: «فراز و نشیب‌هایی که در لیگ داشتیم طبیعی بود. به هر حال ما اطلاعاتی زیادی از لیگ ایران نداشتیم و از تیم‌های دیگر هم اطلاعی نداشتیم. حتی در ابتدای کار از تیم خودمان هم شناختی نداشتیم. نیاز بود شناخت کاملی از بازیکنان و لیگ ایران پیدا کنیم.» 

1881759

در ادامه روزنامه صدای سپاهان با اشاره به حرف‌های مربی پرتغالی سپاهان اینطور نوشته است: «همین جملات آلمیدا کافیست تا متوجه شویم حضور دستیار ایرانی در کادر فنی چقدر می‌توانست در تسریع شناخت از تیم ،شناخت از لیگ ایران و موضوعاتی مشابه به آقای مورایس و همکارانش کمک کند. فراتر از این دلیل دستیار ایرانی هم میتوانست در رویدادها، حواشی و چالش های خاص فوتبال ایران یاریگر مورایس باشد و هم اینکه باشگاه می‌توانست از دانش مورایس در طول قرارداد ۳ ساله برای تربیت یکی دو مربی با آتیه بهره ببرد. حالا با گذشت یک فصل اگر آقای مورایس همچنان اعتقاد دارد که به دستیار ایرانی نیاز ندارد و خود و همکارانش حواسشان به همه چیز است. ما این دیدگاه را قبول می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم، منتها یادمان نرود این حق طبیعی باشگاه است که در طول قرارداد طولانی مدت با آقای مورایس از دانش بالای او استفاده کند. وقتی پس از گذشت چند سال قرار است روزی مورایس با ما وداع کند باید خیال مان راحت باشد که چند مربی برخواسته از مکتب سپاهان در کنار وی تربیت شده و رشد کرده اند. بهتر است به همین دلیل مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره در گفتگو با سرمربی وی را نسبت به حضور حداقل ۲ نفر از خبره ترین مربیان جوان سپاهانی در کادر فنی مجاب کنند. باشگاه باید از هزینه ای که برای مورایس و همکارانش کرده بهترین بهره را ببرد.» 

به هر حال سپاهانی‌ها معتقدند که برخی حرف‌ها و توصیه‌های عامیانه سبب شده مورایس در اولین سال حضور در سپاهان از حضور یک مربی ایرانی در کادرش حمایت نکند، اما به نظر می‌رسد با درخواستی که روزنامه صدای سپاهان به صورت صریح مطرح کرده و به احتمال فراوان مورد قبول باشگاه هم قرار دارد، مذاکره برای حضور یک مربی ایرانی در راس کادر فنی سپاهان در لیگ بیست و سوم دوباره با این مربی پرتغالی آغاز شود.

دیدگاه‌ها