کد خبر : 1941102 | 10 خرداد 1402 ساعت 12:44 | 46.9K بازدید | 40 دیدگاه

خرداد، ماه برد استقلال در دربی است!

استقلال در شرایطی امروز مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که در دربی‌های برگزار شده خرداد ماه موفق‌تر بوده است.

خرداد، ماه برد استقلال در دربی است!

به گزارش "ورزش سه"، امروز 10 خرداد ماه صد و یکمین نبرد سرخابی‌های پایتخت برگزار می‌شود. این در حالی است که استقلال و پرسپولیس در 100 نبرد قبلی فقط 7 بار در خرداد ماه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

اولین نبرد دو تیم در خرداد ماه در سال 1350 برگزار شد که دو تیم با گلزنی غلامحسین مظلومی و صفر ایرانپاک به تساوی یک بر یک رسیدند. دو سال بعد استقلال در ماه خرداد با تک گل رضا عادلخانی پرسپولیس را یک بر صفر شکست داد. در خرداد سال 1353 استقلال بازهم برنده دربی بود و اینبار حسن روشن گل آبی‌ها را به ثمر رساند.

تا دربی شماره 28 در خرداد ماه 1365 هیچ دربی دیگری در خرداد برگزار نشد و در آن سال پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر و گل‌های بیانی(دو گل) و محمدخانی رقیب سنتی را شکست بدهد.

4 خرداد 1369 دوباره نوبت به برتری استقلال رسید؛ جایی که آنها با نتیجه دو بر یک و با گل‌های عباس سرخاب و صمد مرفاوی در مقابل تک گل میراحمدیان به پیروزی رسیدند.

8 خرداد 1371 بار دیگر استقلال برنده بود؛ تک گل صمد مرفاوی برای یک پیروزی خفیف(یک بر صفر) کافی بود. بعد از این بازی 11 سال طول کشید تا بازی سنتی فوتبال ایران در خرداد ماه برگزار شود. در سال 1382 پرسپولیس با گل‌های یحیی گل‌محمدی و حامد کاویانپور دو گل زد و یک گل از علیرضا اکبرپور دریافت کرد تا دو بر یک برنده باشد و این آخرین باری بود که دربی در خرداد ماه برگزار شد.

از 20 سال پیش تابه امروز که صد و یکمین نبرد استقلال و پرسپولیس را شاهد خواهیم بود، هیچ دربی دیگری در ماه خرداد برگزار نشده است.

با مرور نتایج دربی‌های برگزار شده در خرداد ماه به این نتیجه می‌رسیم که سهم استقلال 4 برد و سهم پرسپولیس دو برد بوده و یک بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. به عبارتی استقلال در دربی‌های خرداد ماه موفق‌تر بوده و حالا باید دید در هشتمین نبرد خرداد ماهی دو تیم چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها