کد خبر : 1941126 | 10 خرداد 1402 ساعت 14:47 | 23.1K بازدید | 7 دیدگاه

امشب مورینیو رکورد تراپاتونی را می‌شکند

وقتی امشب رم در فینال لیگ اروپا با سویا روبه‌رو می‌شود، ژوزه مورینیو فرصت پیدا می‌کند تا یک رکورد دیرپای اروپایی را بشکند و نامش را در تاریخ بنویسد.

امشب مورینیو رکورد تراپاتونی را می‌شکند

به گزارش "ورزش سه"، آقای خاص قبلا توانسته با پورتو لیگ اروپا و لیگ قهرمانان را در آغاز حرفه‌ مربیگری‌اش ببرد، سپس با اینتر لیگ قهرمانان را فتح کرده و بعد از آن با یونایتد لیگ اروپا و با رم لیگ کنفرانس را برده است. به این ترتیب او در هر پنج فینال اروپایی که به میدان رفته، برنده از زمین خارج شده است.

مربی 60 ساله پرتغالی امیدوار است امشب در بوداپست مجارستان رکورد صد درصد بردش را حفظ کند و دومین جام اروپایی تاریخ رم را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

1881783

اگر رم در فینال امشب پیروز میدان شود، مورینیو اولین مربی در تاریخ می‌شود که هر شش فینال اروپایی خود را برده و در این راه از جووانی تراپاتونی، مربی سابق میلان، اینتر، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا عبور خواهد کرد که رکورد پنج برد در پنج فینال را ثبت کرده.

البته آقای خاص و شاگردانش کار راحتی نخواهند داشت چون سویا هم یک رکورد دارد که می‌خواهد آن را حفظ کند. اسپانیایی‌ها از 2006 در هر شش حضورشان در فینال لیگ اروپا برنده شده‌اند که سه مرتبه آن متوالی و بین سال‌های 2013 تا 2015 بوده است. سویا رکورددار قهرمانی در لیگ اروپا است.

دیدگاه‌ها