کد خبر : 1941313 | 11 خرداد 1402 ساعت 08:00 | 66.6K بازدید | 25 دیدگاه

وقایع نگاری یک فینال به‌یاد ماندنی

حرفه پرسپولیس: قهرمانی!

یک دربی نفس‌گیر 120‌دقیقه‌ای؛ این پایانی برای این فصل از فوتبال ایران بود؛ یک مسابقه جنجالی که سرانجام با برتری قرمزها تمام شد تا آنها هر دو جام فصل را از آن خودشان کنند.

حرفه پرسپولیس: قهرمانی!

به گزارش ورزش سه، بازگشت دیرهنگام استقلال به بازی، می‌توانست یک چرخش دراماتیک برای این دربی باشد اما ضربه امید عالیشاه، دوباره همه چیز را عوض کرد. پایان این فصل لیگ فوتبال ایران، سرخ شد. حالا یحیی هم درست مثل برانکو،  با قرمزها دوگانه برده است. آنها از همین حالا، برنده سوپرجام فوتبال ایران هم هستند.

موشک مهدی ترابی
هرقدر که به پایان این فصل نزدیک شدیم، مهدی ترابی هم فرم بهتری پیدا کرد. او این روزها آنقدر آماده است که اگر فصل کمی ادامه داشت، مستقیما به بهترین لیگ‌های اروپایی می‌رفت! ترابی که این چند هفته بهترین بازیکن پرسپولیس بوده، این بار هم با یک شلیک استثنایی، مدافعان و گلر حریف را مات و مبهوت کرد. این گل برای قرمزها بسیار مهم به نظر می‌رسید چرا که پرسپولیس قبل از آن، چندان درخشان ظاهر نشده بود و موقعیت خاصی هم نداشت. مالکیت توپ هم در اختیار آبی‌ها بود اما این گل، همه چیز را تغییر داد و نیمه قرمز ورزشگاه را منفجر کرد. این یک موشک تمام عیار از ستاره شماره9 پرسپولیس بود؛ بازیکنی که این روزها برای گل زدن، حتی به نزدیک شدن به دروازه رقبا نیازی ندارد.

1882188

تراژدی بهترین گلزن
بهترین گلزن ترکیب فعلی آبی‌ها در شهرآورد، مسابقه عجیبی را پشت سر گذاشت. ارسلان اولین موقعیت جدی گلزنی در این بازی را با یک چرخش زیبا و یک شلیک دیدنی خلق کرد. ضربه‌ای که البته با واکنش عالی بیرو روبه‌رو شد. روی همان صحنه اما انگار ارسلان کمی آسیب دید و نتوانست به بازی ادامه بدهد. او چند دقیقه بعد از شوت خطرناکش هم درون زمین بود اما ناچار به ترک مسابقه شد و خودش از این اتفاق بسیار ناراحت به نظر می‌رسید. ساپینتو نیز تلاش کرد تا در لحظه تعویض، به این بازیکن روحیه بدهد و او را برای دقایق طولانی در آغوش بگیرد. با وجود مصدوم شدن در جریان بازی، ارسلان روی نیمکت نیز جنب و جوش بسیار زیادی داشت و مدام بالا و پایین می‌پرید.

1882193

مصدومیت یک فیلمبردار!
اتفاق عجیب شهرآورد 101، مصدومیت یکی از فیلمبردارهای کنار زمین بود. به طور کلی کرنرهای پرسپولیس در نیمه اول بازی، بسیار جنجالی شدند. اشکان خورشیدی حتی یک بار جریان بازی را به خاطر پرتاب اشیا از سوی هواداران استقلال متوقف کرد و توپ را برداشت تا به سمت رختکن برود. با این حال بازیکنان استقلال او را از این تصمیم منصرف کردند و بازی دوباره دنبال شد. در دقایق پایانی نیمه اول بار دیگر همین اتفاق رخ داد. جالب اینکه درست وقتی گزارشگر بازی سروش رفیعی را به ترس بیش از حد از پرتاب اشیا متهم می‌کرد، یک‌سنگ به فیلمبردار کنار زمین برخورد کرد و باعث مصدومیت او شد. تعویض فیلمبردار هم یکی از آن ماجراهای عجیبی بود که در این لحظات اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد این بازی جریمه‌های سنگینی را نیز از سوی کمیته انضباطی به همراه داشته باشد.

1882190

داوری که عوض شد
این دربی یک اتفاق عجیب‌تر هم داشت و آن، تعویض داور مسابقه بود. اشکان خورشیدی که این فصل بازی‌های زیادی را سوت نزده بود، در دقایق پایانی آسیب دید و ناچار شد جای خودش را به زاهدی فر بدهد. این یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی دیگر برای این نبرد به شمار می‌رفت. زاهدی‌فر دقایقی بعد از شروع قضاوت، با یک صحنه حساس روبه‌رو شد و تصمیم گرفت صحنه خطا به روی آل‌کثیر را خطای پنالتی اعلام نکند؛ تصمیمی که به‌شدت جنجالی به نظر می‌رسید. او دقایقی بعد نیز یک خطا به سود آبی‌ها گرفت و همان صحنه، بازی 90‌دقیقه‌ای را 120‌دقیقه‌ای کرد

1882191

مرادمند در نقش راموس!
ضربه سر تماشایی محمدحسین مرادمند، دربی‌101 را صاحب گلی در دقیقه‌101 کرد. مرادمند با یک پرواز بموقع، تیمش را در مرگبارترین لحظات به بازی برگرداند. این یک لحظه فوق‌العاده برای آبی‌ها به شمار می‌رفت اما تنها ثانیه‌هایی بعد، ساپینتو از زمین مسابقه اخراج شد؛ اتفاقی که معلوم نبود به چه دلیلی رخ داد. به هر حال ساپینتو با این کار، تمرکز را از تیمش گرفت.

1882189

کاپیتان؛ مثلِ امید
آخرین و سرنوشت‌سازترین گل بازی را امید عالیشاه زد. ارسال او مستقیما وارد دروازه آبی‌ها شد تا کاپیتانی که در بیشتر هفته‌های فصل نیمکت‌نشین بود، مهم‌ترین گل فصل را وارد دروازه استقلال کرده باشد. این یک پایان باشکوه در این فصل برای مرد شماره 2 قرمزها بود، ستاره‌ای که در سخت‌ترین لحظات، به کار تیمش آمد و سرنوشت بازی را تغییر داد.

1882192

منبع: همشهری

دیدگاه‌ها