کد خبر : 1941414 | 11 خرداد 1402 ساعت 19:00 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

غول هلندی به دنبال یک مربی باتجربه

رسمی: هیتینگا از مربیگری آژاکس برکنار شد

آژاکس رسما مربی خود، جان هیتینگا را برکنار کرد تا یک مربی باتجربه‌تر را به جای او روی نیمکت تیم بنشاند.

رسمی: هیتینگا از مربیگری آژاکس برکنار شد

به گزارش "ورزش سه"، چند روز بعد از جدایی ادوین فان در سار، رییس باشگاه آژاکس، این باشگاه هلندی هیتینگا، مربی موقت تیم را برکنار کرد. هیتینگا 39 ساله در ماه فوریه و به دنبال اخراج آلفرد شرودر به عنوان مربی موقت روی نیمکت تیم آمستردامی نشسته بود. شرودر جانشین اریک تن‌هاخ شده بود که به منچستریونایتد رفته است.

هیتینگا که خودش بازیکن آژاکس بوده، در دوران سختی هدایت تیم را بر عهده گرفت و در دوره شش ماهه او، تیم کمی ثبات پیدا کرد ولی به رتبه‌ای بهتر از سومی در لیگ دست پیدا نکرد، ضمن اینکه از جام حذفی هم کنار رفت.

اکنون آژاکس به دنبال یک مربی جدید است تا استراتژی بلندمدت این تیم را طراحی کند. سون میسلینتات، مدیر فوتبال باشگاه گفت: «امروز بعدازظهر به جان خبر را گفتم. از نقطه نظر شخصی، تصمیم سختی بود و گفتنش به او هم ساده نبود. جان در دوره سختی آمد تا به باشگاه کمک کند و خودش را وقف این کار کرد. از این بابت خیلی سپاسگزاریم.

1882373

دوره سختی بود، آژاکس تیم پنجم جدول بود و در نهایت سوم شد. او در چند ماه گذشته خیلی چیزها یاد گرفت و دوست داریم در پیشرفت او نقشی داشته باشیم و او را با باشگاه مرتبط نگه داریم. اما من به این نتیجه رسیدم که آژاکس مربی باتجربه‌تری نیاز دارد. در مرحله‌ای که اکنون قرار داریم و برای بهتر شدن عملکرد آژاکس، این مسئله اهمیت زیادی دارد.»

دیدگاه‌ها