کد خبر : 1941609 | 12 خرداد 1402 ساعت 21:10 | 446.6K بازدید | 303 دیدگاه

من رفتم، خانه لاکچری و قرارداد سه ساله نخواستم

اختصاصی - نامه مهم ساپینتو به هواداران استقلال

سرمربی پرتغالی در نامه‌ای که به هواداران استقلال نوشته و به طور اختصاصی در اختیار "ورزش سه" قرار داده درباره شایعات مطرح شده پیرامون خودش توضیح داد.

اختصاصی - نامه مهم ساپینتو به هواداران استقلال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس، انبوهی از شایعات پیرامون ریکاردو ساپینتو مطرح شده است. مصاحبه‌ای که حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال درباره درخواست‌های ساپینتو بابت تمدید قرارداد ارائه کرد، شایعات درباره این مربی پرتغالی را افزایش داد و باعث شد خیلی‌ها تصورشان این باشد که او به پایان کارش در ایران رسیده است.

با گذشت ۴۸ ساعت از دربی پایتخت و شکست استقلال اما ساپینتو نامه‌ای به هواداران استقلال نوشته و درباره موضوعات مربوط به تمدید قراردادش توضیح داده است.

1882606

نامه ساپینتو که توضیحات او درباره مسائل قراردادی‌اش است، به طور اختصاصی در اختیار "ورزش سه" قرار گرفته که متن ترجمه کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

"هواداران عزیز استقلال، هواداران بزرگواری که هرگز و تا آخرین لحظه دست از حمایت ما برنداشتید و مثل ما بهای نپذیرفتن رفتار پیش‌داورانه‌ای که علیه استقلال شده بود را پرداختید.

ما فصل سختی را پشت سر گذاشتیم که در آن همه اتفاقات علیه ما بود. از تغییرات مدیریتی متعدد تا مشکلات مالی و قول‌هایی که هیچ‌وقت عملی نشد. از اشتباهات داوری تا رفتارهای تحریک‌آمیز سازمان یافته‌ای که علیه ما صورت گرفت و در کنار همه این مشکلات بی‌پایان، تنها حمایتی که ما احساس کردیم از طرف شما هواداران وفادار ما بود.

ما بسیار ناراحتیم به خاطر اینکه ما جامی را از دست دادیم که می‌توانست جایزه کوچکی برای تلاش بزرگ ما در طول این فصل دشوار باشد اما ما سرمان را بالا نگه می‌داریم چون ما هرکاری که می‌توانستیم را انجام دادیم تا هواداران خود را خوشحال کنیم. ما با دشمنان خود از روبه‌رو و پشت سر در تمام فصل مبارزه کردیم. بدون اینکه کسی حامی ما باشد و بدون اینکه دستمزدی دریافت کنیم و صدها مشکل دیگر. با این حال همچنان تا آخرین دقیقه آخرین بازی فصل زنده ماندیم. تسلیم شدن در DNA استقلال نیست.

همانطور که من باید به دلایل شخصی ایران را ترک کنم و نمی‌توانم با رسانه‌ها صحبت کنم، به منظور شفاف‌سازی بعضی از اطلاعات و اظهار نظرهایی که در رسانه‌ها از دیروز منتشر شده مایلم که برخی اطلاعاتی که درباره فرایند تمدید قراردادم تا امروز وجود دارد را با هواداران به اشتراک بگذارم‌.

1882689

۱-علی‌رغم مشکلات مالی، لجستیک و زیر ساختی در استقلال ادامه این مسیر برای رسیدن به هدفمان که افتخار برای باشگاه است خواسته قلبی من است. من این را بیش از یک ماه قبل اعلام کردم. بنابراین هر اظهار نظر و کوچک‌ترین صحبتی از طرف من که معنای خلاف خواسته من برای ادامه کار با استقلال بیان شده، کاملا اشتباه و غلط است.

۲-مذاکره برای تمدید قرارداد من از حدود سه هفته قبل با ملاقات آقای کریمی با نماینده من در دبی آغاز شد و به صورت تلفنی ادامه پیدا کرد تا دومین ملاقات آنها در تهران. باشگاه از درخواست‌های من مطلع شده که دو بخش اصلی را شامل می‌شود. یکی شرایط قرارداد و دیگری شرایط کاری.

۳-در شرایط قراردادی من به آنها اطلاع دادم که قرارداد دو ساله را ترجیح می‌دهم. یکی از بزرگ‌ترین دلایل من برای این درخواست بازی و مبارزه برای قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا است. ما این رویا را از دست دادیم، به خاطر موضوعات اداری. من مایلم این شانس را داشته باشم که در آینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم. علاوه بر این، این مدت (قرارداد دو ساله) حداقل زمانی است که بتوانیم یک تیم سازمان یافته مناسب از جنبه‌های تکنیکی بسازیم و همینطور سیستمی فراهم کنیم که بتوانیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم و این سیستم را شکل بدهیم تا به صورت دائمی از این منبع بازیکن استفاده کنیم. همچنین با در نظر گرفتن مشکلات مالی سال قبل و میانگین دستمزدهای مربیان داخلی و خارجی در باشگاه‌هایی در اندازه استقلال من درخواست افزایش حقوق منطقی تا ۱۵ درصد را درخواست کردم.

1882688

۴-شرایط کاری من شامل امکانات زیر ساختی، تمرینی، استانداردهای ریکاوری و توانبخشی، امکانات و دستگاه‌های فیتنس و درخواست‌های مشابه بود تا بازیکنانم بتوانند از این موارد استفاده کنند. با هدف رسیدن به استانداردهای بالاتر به عنوان یک باشگاه و تیم این درخواست‌ها را مطرح کردم‌. معتقدم که این‌ها نیازهای ضروری باشگاه ما هستند. برای انتخاب بازیکنان برای تیم بر اساس برنامه بازی خودم و استراتژی‌های لیگ، من نیاز دارم که اختیار تام داشته باشم و می‌خواهم که باشگاه با بازیکنان مورد نیاز من مذاکره کند و قرارداد ببندد.

۵-من اعلام می‌کنم که هر خبری درباره درخواست من برای قرارداد سه ساله یا افزایش غیرمنطقی در دستمزد و داشتن اقامت‌گاه لاکچری یا خودرو و خانه لاکچری یا هر درخواست غیرمنطقی از طرف من یا نماینده من کاملا دروغ است. دادن چنین اطلاعات غلطی برای منحرف کردن افکار هواداران بیشتر یک بهانه جهت شانه خالی کردن از مسئولیت قرارداد یک مربی دردسرساز است که ترجیح می‌دهد به جای اینکه ساکت باشد و دستمزدش را دریافت کند، تمام تلاشش را صرف می‌کند تا از بازیکنان، کادر فنی و هواداران وفادار باشگاه به شکل خستگی ناپذیر دفاع کند.

1882686

۶-انعطاف پذیری در مقابل تغییرات منطقی در شرایط هر یک از طرفین اگر یک میل مشترک وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است و در هر مذاکره‌ای معمول است. از طرف خودم باید بگویم که معتقدم تمایلم را با صبر، سخت‌کوشی و فداکاری نشان دادم، علی‌رغم اینکه دستمزدم را برای ۸ ماه دریافت نکردم، علی‌رغم همه چالش‌ها و مشکلات فصل گذشته. همچنین علی‌رغم فرصت‌های شغلی دیگری که از منطقه خاورمیانه و اروپا داشتم انتخاب اول من ادامه کار در چنین تیم فوق‌العاده‌ای بود. نماینده‌های من در این مورد به باشگاه اطلاع دادند؛ بنابراین اگر علاقه مشابهی در باشگاه هم وجود داشته باشد و آنها آماده باشند که با همدیگر برای رسیدن به بالاترین نقطه فوتبال آسیا تلاش کنیم، رسیدن به یک توافق مشترک راضی کننده در مدت چند روز به آسانی ممکن است اما اگر آنها موافق گرفتن چنین تصمیمی نیستند یا به هر دلیلی می‌خواهند بیشتر و بیشتر صبر کنند، آن وقت زمان باارزش از دست می‌رود. به همین خاطر صبر بیشتر معنی ندارد.

۷- من مجبورم که به دلایل شخصی ایران را ترک کنم اما مدیریت باشگاه مطلع است که نماینده من چند روز دیگر در ایران حضور دارد و کاملا در دسترس است. بنابراین اگر باشگاه آماده است ادامه مذاکرات تا رسیدن به نتیجه نهایی (عقد قرارداد) به آسانی ممکن است.

با بهترین آرزوها

 برای همیشه یکی از آبی‌ها

 ریکاردو ساپینتو"

دیدگاه‌ها