کد خبر : 1941669 | 13 خرداد 1402 ساعت 10:46 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمک به تیم ملی امید با تایید مصوبه جدید

فدراسیون فوتبال در تلاش است با تایید مصوبه جدید به تیم امید در مسیر صعود به مسابقات المپیک کمک کند.

کمک به تیم ملی امید با تایید مصوبه جدید

به گزارش "ورزش سه"، همواره یکی از دغدغه های تیم امید در مسیر آماده سازی برای مسابقات مقدماتی المپیک در اختیار داشتن همه بازیکنان بوده است. این چالش بین تیم امید و باشگاه ها همیشه وجود داشته و حتی در آخرین چالش موجب کناره گیری تیم امید از بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه شد.

کمتر دیده شده که سرمربی تیم امید و یا فدراسیون فوتبال برنامه ریزی برای آماده سازی تیم امید را در روزهای فیفا انجام دهند و از سویی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مسابقات آسیایی را در روزهای فیفا برنامه ریزی نمی کند و همین موضوع در ایران بارها و بارها موجب تنش میان باشگاه ها و تیم امید شده است. البته که باید حق را به باشگاه ها داد، به این خاطر که باشگاه ها بر اساس قوانین فیفا تنها در روزهای فیفا مجاز به آزاد کردن بازیکنان خود برای حضور در اردوی تیم ملی هستند.

فدراسیون فوتبال که نسبت به تعامل بین باشگاه ها و تیم امید کمی دلسرد شده است، در حال تدوین مصوبه ای است که بر اساس آن باشگاه ها مکلف می شوند، تحت هر شرایطی به تیم امید بازیکن بدهند. این موضوعی است که امیر قلعه نوی دیروز در مصاحبه خود بدان اشاره کرد و گفت:« زمانی که برنامه لیگ سال آینده را بررسی می‌کردیم هنوز سرمربی تیم امید انتخاب نشده بود اما همان روز هم تیم ملی امید را در نظر گرفتیم. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد این است که برنامه‌های تیم ملی امید کشورمان در فیفادی‌ها لحاظ نشده است که یک ضعف بسیار بزرگی است که یا از طرف فدراسیون ما است و یا از طرف فیفا. در نهایت قرار شده  است یک مصوبه‌ای را هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کند که باشگاه‌های لیگ برتری تحت هر شرایطی بازیکنان امید را در اختیار تیم ملی قرار دهند.»

جلوگیری از حضور بازیکن در اردوی های تمرینی و حتی بازی های دوستانه در تیم جوانان هم وجود داشته، بطوریکه باشگاه فولاد اجازه نداد، محمد امین حزباوی در بازی های دوستانه خارجی این تیم حضور پیدا کند، چون خود به حضور این بازیکن در بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نیاز داشت و البته رفتار باشگاه فولاد بر اساس قوانین فیفا بود. به نظر می رسد برای جلوگیری از تکرار این تنش ها بهتر است، رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید برنامه های آماده سازی این تیم را در روزهای فیفا برنامه ریزی کند و از سویی یک نکته مهم که هنوز در فوتبال جا نیافتاده است این است که در همه جای دنیا بازیکنان با حضور در تمرینات و مسابقات باشگاهی آماده و در سطح مطلوب باقی می مانند و با حضور در اردوی تیم ملی در روزهای فیفا به هماهنگی می رسند. از نظر فیفا بازیکنان تیم ملی به دلیل بازی در سطح بالا نیاز به زمان زیادی برای رسیدن به هماهنگی لازم ندارند و همان روزهای فیفا برای رسیدن به هارمونی لازم کافی است.

دیدگاه‌ها