کد خبر : 1941696 | 13 خرداد 1402 ساعت 12:51 | 35.4K بازدید | 4 دیدگاه

از مدیریت حواشی تا ضربه سر بالای استقلالی‌ها؛

تکرار تاریخ بعد از ٢۴ سال برای مدیر پرسپولیس

نام افشین پیروانی در نقطه عطف نخسین دبل پرسپولیسی‌ها در تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.

تکرار تاریخ بعد از ٢۴ سال برای مدیر پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدار فینال جام حذفی شاگردان یحیی گل محمدی موفق شدند با نتیجه دو بر یک استقلال تهران را شکست دهند و برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی دست پیدا کنند. 
 
پرسپولیسی‌ها با توجه به قهرمانی در لیگ بیست و دوم و پیش از آن قهرمانی در جام حذفی موفق شدند برای سومین بار در تاریخ خود در پایان فصل دبل کنند. سرخ پوشان پایتخت نخستین بار در فصل 78-1377 بعد از فتح لیگ آزادگان در دیدار نهایی باز هم برابر استقلال حریف سنتی خود قرار گرفتند و با شکست این تیم اولین دوگانه داخلی خود را به ثبت رساندند. اما نکته جالب توجه حضور افشین پیروانی در فاصله 24 سال بین این دو فینال است. 

افشین پیروانی که در چند سال اخیر به عنوان سرپرست در تیم پرسپولیس مشغول به کار است، در این مدت به خوبی توانسته حواشی و اتفاقات حول این تیم را به عنوان مدیر تیم مدیریت کند و نقش پر رنگ و بسزایی در قهرمانی‌های پرسپولیس در این فصول به ویژه در فصل جاری داشته است. اما این پایان ماجرا نیست. چرا که کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس نیز در فینال جام حذفی در 20 تیر سال 78 تاثیر مهمی در نخستین دبل این تیم در تاریخ داشت. 

1882833

بعد از آنکه رضا حسن زاده ادموند بزیک را در محوطه جریمه استقلال متوقف کرد، داور سوریه‌ای بازی به سود سرخ پوشان پایتخت پنالتی گرفت تا مهدی هاشمی نسب موفق شد دروازه استقلال را در همان اوایل نیمه نخست باز کند. نیمه اول اگر چه با برتری شاگردان علی پروین پایان یافت اما در نیمه دوم شرایط به صورت دیگری رقم خورد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم سهراب بختیاری زاده روی ارسال سیروس دین محمدی موفق شد گل مساوی را وارد دروازه داوود فنایی و پرسپولیس کند.  

در حالی که به نظر می رسید این بازی با نتیجه یک – یک به پایان برسد و بازی به وقت های اضافی کشیده شود، در دقیقه 85 پرسپولیس در صاحب یک ضربه ایستگاهی در یک موقعیت خوب شد. حسین عبدی کاپیتان وقت سرخپوشان توپ را به محوطه جریمه آبی‌پوشان فرستاد که مدافعین این تیم توپ را دفع کردند. بعد از دفع ناقص آبی پوشان، توپ به پایان رافت در گوشه محوطه جریمه این تیم رسید. رافت هم در ادامه با یک حرکت انفرادی زیبا مدافع حریف را از پیش رو برداشت و توپ را روی دروازه فرستاد. در این میان افشین پیروانی مدافع پیش‌تاخته سرخ پوشان با ضربه سر موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا بدین ترتیب این مدافع گل قهرمانی سرخ پوشان را به ثمر برساند تا پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ فاتح قهرمان جام حذفی هم شود و برای نخستین بار در تاریخ رقابت های فوتبال ایران دبل کند.

دیدگاه‌ها