کد خبر : 1941774 | 13 خرداد 1402 ساعت 20:52 | 240.6K بازدید | 244 دیدگاه

آنالیزور پرسپولیس از ترس اخطار پنهان شده بود

داور دربی در شادی پرسپولیسی‌ها: روایت خورشیدی!

داور گرگانی دربی 101 آخرین اتهام انتسابی علیه خود را رد می‌کند: حضور در شادی گل دوم پرسپولیس.

داور دربی در شادی پرسپولیسی‌ها: روایت خورشیدی!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جذاب‌ترین دربی‌های تاریخ پایتخت در فینال جام حذفی برگزار شد. این دیدار با سوت اشکان خورشیدی شروع شد و با سوت پایان محمدحسین زاهدی‌فر به اتمام رسید. اشکان خورشیدی در دقیقه ۸۳ به دلیل مصدومیت دیگر نتوانست به کار ادامه دهد و به عنوان داور چهارم کنار خط ایستاد.

این مسابقه جذاب در نهایت به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد که با گلزنی دوباره سرخ‌ها همراه بود، اما حواشی مختلفی نیز پیرامون بازی و داوری به وجود آمد. یکی از عکس‌های جنجالی دربی مربوط به زمانی است که اشکان خورشیدی لب خط ایستاده و محمد عسگری، آنالیزور پرسپولیس، او را در آغوش کشیده است. در همین حین لبخند به لب خورشیدی نقش بسته که در فضای مجازی از این تصویر با عنوان "حضور داور دربی در شادی گل پرسپولیس" یاد شد!

1883016

این عکس عجیب باعث شد گفت‌وگویی با اشکان خورشیدی داشته باشیم و ماجرا را از زبان او بشنویم. این مصاحبه را می‌خوانید:

*یکی از اتفاقات منحصربه‌فرد این بازی مصدومیت شما و تعویض داور اول بود. در این مورد صحبت کنید.
باتوجه به حساسیتی که وجود داشت، برخلاف اکثر دربی‌ها شاهد یک بازی جذاب، سریع و خوب از دو تیم بودیم و دیدیم دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند و من هم مجبور شدم دوندگی زیادی داشته باشم. دیدید که سه تا از بازیکنان خوب دو تیم هم به خاطر آسیب‌دیدگی از زمین خارج شدند؛ آقای مطهری، مرادمند و اسماعیلی‌فر مصدومیت برایشان به وجود آمد و من هم مثل ورزشکارهای دیگر مصدوم شدم. در یک صحنه که مجبور شدم استارت شصت‌متری بزنم، عضله دوقلوی پایم دچار آسیب‌دیدگی شد و جایم را به آقای زاهدی‌فر دادم.

*از قبل مشخص شده بود که اگر شما مصدوم شدید، زاهدی‌فر جایگزین شما شود؟
بله،از قبل پیش‌بینی شده بود که اگر اتفاقی افتاد، کمک داور یک پشت دروازه یعنی آقای زاهدی‌فر سوت بزند و طبق مصوبه کمیته داوران، او جایگزین شد و تصمیم لحظه‌ای نبود. این اتفاق دور از ذهن نیست و همان‌طور که بازیکنان آسیب می‌بینند، داور هم می‌تواند مصدوم شود. برای خیلی از داوران خارجی هم پیش آمده و قسمت من هم این بوده.

1883017

*قبل از بازی شایعاتی وجود داشت که بعد از دربی خداحافظی می‌کنید، ولی یک‌سال دیگر وقت قضاوت دارید.
من باتوجه‌به شرایط سنی‌ام، یک سال دیگر می‌توانم در خدمت جامعه داوری باشم. حداقل نیاز به یک ماه استراحت دارم و باید ببینم شرایط جسمانی‌ام اجازه می‌دهد یا نه. اگر خدا بخواهد ادامه می‌دهم. قصد خداحافظی ندارم.

*در مورد عکس عجیبی که از شما به ثبت رسیده حرف بزنید؛ محمد عسگری بغل‌تان کرده و شما لبخند زده‌اید!
دوستان مطرح کردند که من در شادی بعد از گل پرسپولیس شرکت کردم، ولی اصلا اینگونه نبوده است. من بعد از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس با توجه به اینکه بعضی از نیمکت‌نشینان آنها وارد زمین شدند، به اتفاق آقای جلال مرادی سعی کردیم نیمکت را کنترل کنیم و بحث و جدلی با نیمکت پرسپولیس داشتم. آقای محمد عسگری، آنالیزور پرسپولیس که در عکس مرا بغل کرده، وارد زمین شد و من از آقای زاهدی‌فر درخواست کردم به او به خاطر ورود به زمین اخطار بدهد و ایشان که متوجه این قضیه می‌شود می‌رود پشت نیمکت قایم می‌شود و موقعی که آقای زاهدی‌فر برای اخطار دادن می‌آید، ایشان روی نیمکت نبودند و بنده در گزارش بازی قید کردم که عسگری اخطار گرفته است.

1883018

*یعنی تصویر مربوط به پایان بازی است، نه شادی گل‌شان؟
بله فکر می‌کنم این عکس مربوط به سوت پایان است. ایشان آمد از من عذرخواهی کرد و گفت من متوجه شدم شما به داور گفتید اخطار بدهد و من رفتم قایم شدم! ما هم انسانیم و زمانی که گفت قایم شدم لبخندی زدم و همان لحظه عکسی از من گرفتند و گفتند خورشیدی در شادی پرسپولیس شرکت کرده‌. عکس بعد از بازی بوده و آقای بیژن طاهری و غلامپور هم داخل زمین هستند. به خاطر جمله آقای عسگری خنده‌ام گرفت. اصلا بحث شادی بعد از گل نبوده و این بی‌انصافی است و نباید اینگونه با آبروی داور بازی شود. من ۸۳ دقیقه قضاوت کردم و سعی کردم تیمی ضرر نکند. در طول بازی هم یک جا با روزبه چشمی حرف می‌زدم و لبخند زدم و عکسی از من ثبت شده؛ الان باید بگویند من پرسپولیسی هستم، چون هنگام حرف زدن با روزبه چشمی لبخند داشتم؟

1883019
1883020

دیدگاه‌ها