کد خبر : 1942074 | 15 خرداد 1402 ساعت 14:55 | 10.1K بازدید | 2 دیدگاه

ناهید، سیاره ای در آسمان جهان تکواندو

ناهید کیانی، دختر ایران زمین، حالا با کسب مدال طلای جهانی، در کهکشان تکواندو سیاره‌ای درخشان به نام خود ثبت کرد.

ناهید، سیاره ای در آسمان جهان تکواندو

به گزارش "ورزش سه"، دختر تاریخ‌ساز تکواندوی ایران الفبای این ورزش جذاب و پر از هیجان را از هشت سالگی در کنار خواهرش، مهتاب، شروع کرد و هفده سال طول کشید تا نامش تا ابد و یک روز در تاریخ ورزش بانوان جاودانه شود، کسب اولین مدال تاریخ جهانی بانوان در این رشته مزد تلاش و ممارست در مسیر پر پیچ و خم و صعب العبور قهرمانی بود.

دختر تکواندوی ایران قبل از اینکه در باکوی آذربایجان دستش به مدال طلای ۵۳- کیلوگرم بزرگسالان برسد، در رده نوجوانان تجربه کسب مدال برنز را در جهانی تایلند ۲۰۱۴ داشت. در رزومه قهرمانی کیانی مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، دو مدال طلای آسیایی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در دو وزن متفاوت ۵۳ کیلو چانچیون و ۵۷ کیلو کره جنوبی، مدال نقره وزن ۴۹ کیلوگرم ۲۰۱۸ هوشی مین، مدال برنز وزن ۴۶ کیلوگرم ۲۰۱۶ مانیل فیلیپین و مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم ۲۰۲۱ بیروت، همراه با دو مدال طلا در وزن ۵۳- کیلوگرم ۲۰۱۷ باکو و ۲۰۲۱ قونیه در مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد.

1883650

پای حکم قهرمانی و مدال طلای دختر شهرکردی تکواندوی ایران امضای مینو مداح، مربی تاريخ‌ساز و قهرمان‌پرور کرجی، به‌صورت کاملا برجسته به چشم می‌خورد. مینو مداح در سال ۲۰۲۳ کره جنوبی با دخترانش برای اولین بار قهرمان آسیا شدند و حالا دوباره با کیانی نامشان در کتاب اولین‌های ورزش‌های رزمی ایران ثبت شد.

مداح نشان داده در کنار قهرمان‌سازی، راه نتیجه گرفتن را هم خوب می‌داند و با حمایت از او و کادر مجربش می‌توان باز هم شاهد درخشش نام دختران و زنان ایران زمین در عرصه‌های جهانی بود.

1883651

حالا وقت آن رسیده که مینو مداح و مجموعه تحت هدایتش برای رسیدن به یکی دیگر و مهمترین اولینِ تاریخ ورزش ایران، یعنی مدال طلای المپیک بانوان، استراتژی بنویسد و برای تحقق آن همراه با ناهید کیانی نقشه ذهنی برنده را ترسیم کنند.

* مجتبی مالکی

دیدگاه‌ها