کد خبر : 1942086 | 15 خرداد 1402 ساعت 15:32 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

نعمت‌پور: رضا گرایی باید تغییر تاکتیک بدهد

آخرین جزییات از ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام کرد کادرفنی هنوز به جمع بندی نهایی برای اعلام ترکیب این تیم نرسیده است.

آخرین جزییات از ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در روزهای اخیر با توجه به اعزام فرنگی کاران به رقابت‌های بین المللی قرقیزستان اخباری مبنی بر نهایی شدن ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی از سوی کادرفنی منتشر شده بود، طالب نعمت‌پور با رد این موضوع اعلام کرده هنوز جمع بندی نهایی در این رابطه انجام نشده است.

* تمامی کشتی‌گیران در مسابقات بین المللی محک خوردند
طالب نعمت‌پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی، در این باره به سایت فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: پس از رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در سال 2022، چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی 2023 و بازی‌های آسیایی چین تدوین و بر روی خروجی سایت فدراسیون کشتی قرار گرفت. بر اساس این چرخه تکلیف هر کشتی‌گیر که کار خود را از چه مرحله‌ای شروع کند مشخص شد و تمامی کشتی گیران و سرمایه‌های ما در این چرخه حضور یافتند. کادر فنی از همان ابتدای کار کشتی گیران حاضر در چرخه انتخابی تیم ملی را زیرنظر داشت و نفرات برتر را برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت کرد، ضمن اینکه نفرات مدال آور نیز به تورنمنت‌های مختلف برای محک خوردن فرستاده شدند.

* هنوز دو تورنمنت مهم دیگر در پیش است
مربی تیم ملی در ادامه عنوان کرد: رقابت‌های رنکینگ قرقیزستان نیز یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود و خروجی آن برای کادر فنی بسیار مهم است اما جمع بندی نهایی ما برای معرفی نفرات ملی پوش نیست. ما دو تورنمنت جام وهبی امره ترکیه در اواخر خردادماه و جایزه بزرگ مجارستان که رنکینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می‌شود را در دهه سوم تیرماه در دستور کار داریم و در این دو رقابت ارزیابی از نفراتی که جوان هستند و در جام تختی و قهرمانی آسیا خوش درخشیدند و همچنین کشتی گیران مطرح از جمله میثم دلخانی، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد و دانیال سهرابی را خواهیم داشت. امسال سال پر ترافیکی را داریم و باید در چهار رقابت مهم از جمله قهرمانی جهان در صربستان که سهمیه المپیک نیز هست، بازی‌های آسیایی چین، قهرمانی امیدهای جهان و داخل سالن آسیا شرکت کنیم و باید تمامی سرمایه‌های خود را در مسابقات بین المللی محک بزنیم تا شناخت خوبی را از داشته‌های خود برای حضور در این رقابت‌ها داشته باشیم.

* اواخر تیرماه ترکیب تیم ملی را اعلام می‌کنیم
وی در مورد زمان ترکیب تیم‌های ملی برای حضور در رقابت‌های پیش رو گفت: پس از رقابت‌های رنکینگ مجارستان و در اواخر تیرماه جلسه کادر فنی برگزار و سرمربی تیم ملی نفرات ملی پوش را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. خوشبختانه نفرات خوبی در کشتی فرنگی حضور دارند، به خصوص اینکه جوانان خوبی نیز پا به رده سنی بزرگسالان گذاشته‌اند و برخی از نفرات ما هنوز تیم جوانان هستند اما عملکردشان باعث شده تا در تیم بزرگسالان به میدان بروند. انشاءالله با برنامه‌ریزی و طراحی تمرین که تدوین می‌کنیم، سعی می‌کنیم که در رشد و ارتقاء این داشته‌ها گام برداریم.

* در 87 کیلو باید یک کشتی گیر آماده اعزام کنیم
نعمت‌پور در مورد عملکرد ناصر علیزاده در تورنمنت قزاقستان گفت: علیزاده کشتی گیر جوانی است، وی در قرقیزستان مقابل حریف ترکیه‌ای که سال گذشته در رده بندی رقابت‌های جهانی 7 بر 1 مغلوب شده بود،‌ 4 بر 1 مغلوب شد، قطعا وی اشتباهاتی داشت که باعث مغلوب شدنش شد،‌ اما وی یکی از نفرات آینده‌دار است که از لحاظ فنی نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته و همچنین از لحاظ فیزیکی و جسمانی نیز شرایط خوبی برای حضور در وزن 87 کیلوگرم دارد. البته ما در این وزن مهدی ابراهیمی که کشتی‌های قابل قبولی گرفته و پژمان پشتام، دارنده مدال برنز جهان، که به تازگی به وزن 87 کیلوگرم آمده را هم داریم که امیدوارم با رقابتی که در این وزن بوجود می‌آید و با برنامه‌ریزی کادر فنی، بتوانیم تا المپیک پاریس در این وزن نیز یک کشتی گیر آماده را راهی میدان کنیم.

* محمدعلی گرایی عملکرد خوبی داشت
وی در مورد عملکرد علیرضا مهمدی و محمدعلی گرایی گفت: مهمدی 20 سال سن دارد و تازه از تیم جوانان به بزرگسالان آمده است. تلاش کادر فنی این است که این کشتی گیر مستعد را به تورنمنت‌های بیشتری اعزام کند تا با کسب تجربه به داشته‌های خود بیفزاید و در نهایت با کم کردن اشتباهات خود و رسیدن به شرایط بدنی و فنی آیده آل نتایج خوبی را در این وزن رقم بزند. گرایی به‌عنوان کاپیتان تیم، یک کشتی گیر باتجربه و کاربلد است. شروع کار وی از رنکینگ کرواسی بود که به مدال طلا دست یافت و در ادامه کادر فنی برای حفظ آمادگی فنی و جسمانی، وی را به قهرمانی آسیا اعزام نکرد و پس از چهار ماه گرایی را مسابقات رنکینگ قرقیزستان نیز محک زد که آنجا نیز عملکرد خوبی داشت و به مدال طلا رسید. در وزن گرایی نیز کشتی گیران خوبی مانند امین کاویانی‌نژاد، محمد ناقوسی و علیرضا ارقش را داریم که بر روی آنها نیز حساب باز کرده‌ایم.

* رضا گرایی باید تغییر تاکتیک بدهد
نعمت‌پور در مورد عملکرد محمدرضا گرایی گفت: محمدرضا طلای المپیک و طلا و نقره جهان در وزن 67 کیلوگرم را دارد و یک کشتی گیر شاخص در کشتی فرنگی جهان محسوب می‌شود، وی در دو رقابت رنکینگ مصر و قرقیزستان در یک وزن بالاتر به میدان رفت تا بدنش در شرایط مسابقه قرار بگیرد و ما نیز سطح آمادگی جسمانی، فنی و تکنیکی وی را بررسی کنیم. طبیعی است که رقبا کشتی گیر بزرگی همچون گرایی را آنالیز کنند و برای وی برنامه داشته باشند، گرایی نیز به‌عنوان یک قهرمان المپیک این را خوب می‌داند و انشااله با برنامه‌ریزی‌ای که کادر فنی خواهد داشت، تغییر تاکتیک را در دستور کار قرار خواهد داد و با تغییر شیوه مبارزه، رفع نقاط ضعف و کار بر روی نقاط قوت به نتایج دلخواه خود خواهد رسید.

دیدگاه‌ها