کد خبر : 1942097 | 15 خرداد 1402 ساعت 16:37 | 55.3K بازدید | 55 دیدگاه

برنامه بلندمدت ولیعهد سعودی برای فوتبال

چشم‌انداز بن‌سلمان: عربستان دهمین لیگ جهان می‌شود

ولیعهد عربستان از پروژه سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی در این کشور خبر داد.

چشم‌انداز بن‌سلمان: عربستان دهمین لیگ جهان می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد و نخست وزیر عربستان، پس از تکمیل فاز اول، از پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی خبر داد و آن را به صورت رسمی آغاز کرد.

این برنامه بلندمدت ولیعهد سعودی، به منظور دستیابی به اهداف چشم‌انداز عربستان 2030 در بخش ورزش است. هدف از این پروژه، ایجاد یک بخش ورزشی موثر، از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توانمندسازی آن برای کمک به توسعه بخش ورزش است.

سعودی.ها قصد دارند به منظور بهره‌وری تیم‌های ملی، باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران، این برنامه را پیش ببرند. پروژه مذکور در مرحله فعلی شامل دو مسیر است که اولین مورد، تایید شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری در باشگاه‌های ورزشی در ازای خرید آنها و دومی ارائه تعدادی از باشگاه‌ها برای خصوصی‌سازی در پایان سال 2023 است.

انتقال و خصوصی سازی باشگاه‌ها به طور کلی با هدف دستیابی به جهش‌های کیفی در رشته‌های مختلف ورزشی در عربستان تا سال 2030 است تا لیگ این کشور را به جمع 10 لیگ برتر جهان برساند.

علاوه بر این، بن سلمان قصد دارد تا با افزایش درآمدهای لیگ از 450 میلیون ریال سعودی به بیش از 1.8 میلیارد ریال سعودی (24 هزار میلیارد تومان) در سال و افزایش ارزش بازار لیگ حرفه‌ای عربستان از 3 میلیارد ریال به بیش از 8 میلیارد ریال (108 هزار میلیارد تومان)، لیگ عربستان را به یکی از لیگ‌های برتر جهان تبدیل کند.

دیدگاه‌ها