کد خبر : 1942312 | 16 خرداد 1402 ساعت 17:25 | 98.1K بازدید | 40 دیدگاه

روایت ملی‌پوشان از شکست اول؛

اشتباهات بچگانه بهت را به چهره والیبال ایران آورد

ایران در شرایطی ست دوم را واگذار کرد که چهار امتیاز پیش افتاده بود اما به شکل عجیبی اوضاع به سود میزبان شد.

اشتباهات بچگانه بهت را به چهره والیبال ایران آورد

به گزارش "ورزش سه"، شروع بازی ایران و ژاپن با سه امتیاز متوالی و شوکه‌کننده در ست اول همراه بود و پس از آن سامورایی‌ها با حفظ اختلاف و حتی بیشتر کردن آن در ست اول ۲۵ بر ۱۶ پیروز شدند.

در ست دوم اما شرایط کاملا مهیا بود تا ایران به بازی برگردد و نخستین ست خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را پیروز شود اما اختلاف چهار امتیازی به یک‌باره با اشتباهات سریالی و عجیب جبران شد تا ژاپن دو بر صفر پیش بیفتد.

بازی در این ست تا امتیاز ۶ برابر بود که یک امتیاز سرویس از جواد کریمی بالاخره ایران را از ژاپن پیش انداخت و بازی ۶ بر ۵ شد و خطای توپ ایشیکاوا ایران به امتیاز ۷ رساند. یک رالی بی‌نظیر باعث شد برای ثانیه‌های طولانی توپ روی هوا بماند و در نهایت با دفاع عالی ایران، نتیجه ۸ بر ۶ شد و در امتیاز بعدی نیز محمدولی‌زاده امتیاز ایران را به ۹ رساند تا حریف مجبور شود تایم اوت بگیرد.

1883957

اختلاف سه امتیازی تا پوئن ۱۲ حفظ شد و یک خطای تور از حریف ایران را به امتیاز ۱۳ رساند و نتیجه ۱۳ بر ۹ شد. از اینجا اشتباهات باور نکردنی ایران در دفاع و حمله شروع شد که اوج آن خطای عجیب آرایش تیمی بود که امتیاز ۱۳ را به حریف داد و در نهایت دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند.

1883953

پس از آن ژاپنی‌ها با روحیه بالاتر و در میان حمایت هواداران‌شان اختلاف را به سود خودشان کردند و در نهایت ست دوم ۲۵ بر ۲۲ به نفع حریف شد. در ست سوم نیز ایران بار دیگر پراشتباه ظاهر شد و اختلاف امتیازی که ژاپن ایجاد کرد برای ایران جبران ناپذیر بود و حساب کار ۲۵ بر ۱۹ به سود ژاپن شد.

1883958

موسوی، کاپیتان ایران و بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی از اتفاقات ست دوم به عبارت "اشتباهات بچگانه" نام بردند. اشتباهاتی که در این سطح نتیجه‌ای جز شکست به همراه ندارد.

1883954

با این حال عطایی امیدوار است بازیکنان جوان و جدید تیم ملی با خارج شدن از جو و فشار بازی اول بتوانند با تسلط بیشتر و استرس کمتری پا به زمین بازی‌های پیش رو بگذارند.

دیدگاه‌ها