کد خبر : 1942317 | 16 خرداد 1402 ساعت 17:44 | 35.5K بازدید | 16 دیدگاه

باارزش‌ترین برندهای فوتبال: سیتی بالاتر از رئال

منچسترسیتی توانست از رئال مادرید پیشی بگیرد و تبدیل به باارزش‌ترین برند دنیای فوتبال شود.

باارزش‌ترین برندهای فوتبال: سیتی بالاتر از رئال

به گزارش "ورزش سه"، سیتی که شنبه در صورت پیروزی برابر اینتر در فینال لیگ قهرمانان می‌تواند سه‌گانه باارزشی را کامل کند، شاهد افزایش 15 درصدی در ارزش برندش بوده که آن را به 1.29 میلیارد پوند رسانده است. به این ترتیب، سیتی از رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی اروپا جلو زده است. ارزش برند رئال با سه درصد کاهش به 1.26 میلیارد پوند رسیده است.

موفقیت‌های درون زمین سیتی به علاوه توسعه مداوم ورزشگاه اتحاد سبب شده تا در عرصه بین‌المللی بیشتر شناخته شود و در نتیجه از نظر تجاری موفق‌تر باشد و اسپانسرهای گران‌تری را جذب کند. آن‌ها در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در بازی برگشت رئال را 4 بر صفر خرد کردند و حالا در عرصه تجاری نیز از این تیم بالاتر ایستاده‌اند.

1883963

با این حال، "برند فاینانس" که این اطلاعات را منتشر کرده، می‌گوید رئال هم‌چنان قوی‌ترین برند دنیای فوتبال است و به احتمال بسیار زیاد بهترین باشگاه دنیا از نگاه هواداران محسوب می‌شود.

در این رده‌بندی، بارسلونا با پنج درصد افزایش با 1.185 میلیارد پوند ارزش برند در رتبه سوم ایستاده است. منچستریونایتد با 1.174 و لیورپول با 1.173 میلیارد پوند ارزش برند در رده‌های چهارم و پنجم هستند.

پس از این دو باشگاه، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ هستند و سپس سه باشگاه لیگ برتری مجموع ده باشگاه برتر را کامل می‌کنند: آرسنال، تاتنهام و چلسی.

دیدگاه‌ها