کد خبر : 1942338 | 16 خرداد 1402 ساعت 19:54 | 58.6K بازدید | 53 دیدگاه

با جدایی کریم بنزما

پایان رسمی مثلث BBC: پایان غمگین یک عصر در مادرید

جدایی کریم بنزما از رئال مادرید به معنای پایان کار هر سه ضلع مثلث مشهور خط حمله این تیم و یکی از بهترین خطوط حمله تاریخ رئال بود: مثلثی متشکل از کریم بنزما، گرت بیل و کریستیانو رونالدو.

پایان رسمی مثلث BBC: پایان غمگین یک عصر در مادرید

به گزارش "ورزش سه"، وقتی در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2013 فلورنتینو پرز موفق شد بر سماجت‌های دنیل لوی، رئیس تاتنهام، غلبه کند و گرت بیل را به خدمت بگیرد. کمتر کسی، حتی خود پرز، گمان می‌کرد آن لحظه نقطه آغاز یکی از بهترین مثلث‌های تاریخ باشگاه است: مثلثی تهاجمی که بعدها به BBC مشهور شد: بنزما، بیل، کریستیانو.

برخی این مثلث را بهترین خط حمله تاریخ فوتبال می‌‌دانند؛ ولی حتی اگر به این ادعا اعتراض‌هایی وجود داشته باشد، آمار نشان می‌دهد که BBC بدون شک بهترین خط حمله تاریخ رئال مادرید بوده است. مثلث دی‌استفانو، جنتو و پوشکاش در رئال مادرید 3 بار قهرمان اروپا شد، اما BBC چهار بار قهرمانی در این قاره را جشن گرفت.

*همه چیز از 2009 آغاز شد: ورود سی‌ آر سون و بنزمای جوان به مادرید
مثلث طلایی خط حمله رئال اما از سال 2009 شروع به شکل گرفتن کرد؛ زمانی که رئال کریستیانو رونالدو را با پرداخت 90 میلیون یورو به خدمت گرفت. بعد از آن فلورنتینو شخصا به لیون رفت و در خانه پدر و مادر کریم بنزما با او دیدار کرد تا در نهایت این مهاجم فرانسوی را هم راهی مادرید کند.

1884008

حالا سی‌آر سون و کریم بنزما در رئال بودند، ولی برای تشکیل مثلث مرگبار خط حمله هنوز یک ضلع کامل نشده بود. چهار سال بعد گرت بیل این مثلث را تکمیل کرد و BBC بلافاصله نگاه‌ها را خیره کرد. گرت بیل نقش مهمی در کسب دهمین جام قهرمانی چمپیونزلیگ برای رئال بازی کرد و با اینکه سرخیو راموس به خاطر گلی که به اتلتیکو مادرید زد همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد، اما در واقع این ستاره ولزی بود که کامبک رئال را ممکن کرد.

*آنچلوتی رسما از عنوان BBC پرده‌برداری می‌کند
آنچلوتی در همان بازی برای اولین بار از اطلاح مثلث BBC استفاده کرد. بعد از ناکامی سال 2015 مقابل یووه در سال‌های بعد که زیدان روی نیمکت رئال بود سه قهرمانی دیگر در چمپیونزلیگ از راه رسید. در هر سه دوره بنزما، بیل و کریستیانو ستاره‌های اصلی رئال بودند. در فینال 2016 در سن‌سیرو کریستیانو و بیل گلزنی نقش مهمی داشتند و در فینال کاردیف 2017 سی‌آرسون دو گل از چهار گل رئال را به یوونتوس زد. در فینال 2018 هم درحالی‌که بنزما گلزنی رئال را آغاز کرد گرت بیل با دو گل کار را به پایان رساند.

اما در همان زمین چمن ورزشگاه المپیک کیف بود که کریستیانو اعلام کرد از رئال مادرید جدا خواهد شد. این نقطه آغاز از بین رفتن مثلث طلایی BBC بود که حالا یکی از سه ضلعش را از دست داده بود. از آن زمان که راس مثلث دیگر در رئال نبود دو ضلع دیگر مسیرهای متفاوتی را در پیش گرفتند.

1884005

بیل افتی تدریجی و عجیب را آغاز کرد و در نهایت به بازیکنی درجه‌ دو در ترکیب رئال تبدیل شد. اما بنزما از سوی دیگر به رهبر جدید خط حمله سفیدپوشان تبدیل شد. بنزما در فصل 22-2021 درخشان‌ترین روزهای خود با پیراهن رئال را سپری کرد و با 44 گلی که به ثمر رساند مهم‌ترین نقش را در چهاردهمین قهرمانی اروپایی این تیم بازی کرد. بنزما در همان فصل توپ طلا را به دست آورد.

اما امروز در شهر مادرید مثلث BBC برای همیشه خاموش شد و با جدایی رسمی کریم بنزما رئال مادرید دیگر هیچ‌یک از سه ضلع این مثلث افسانه‌ای را در ترکیب ندارد.

1884006

در بزرگی و اهمیت این مثلث افسانه‌ای کافی است به این آمار توجه کنیم: کریستیانو، بنزما و گرت بیل روی‌هم‌رفته 911 گل برای رئال به ثمر رسانده و 60 جام قهرمانی به دست آوردند. آنها بیش از 1300 بازی برای رئال انجام دادند و 100هزار دقیقه در میدان حضور داشتند. از این گذشته مثلث BBC حالا در تاریخ رئال مادرید چنان بار نوستالژیکی پیدا کرده که بعید است به این زودی‌ها خط حمله دیگری بتواند در حد و اندازه آن ظاهر شود.

دیدگاه‌ها