کد خبر : 1942350 | 16 خرداد 1402 ساعت 21:03 | 110.9K بازدید | 40 دیدگاه

گایشی‌هال شاهد درخشش سه فوق ستاره؛

مثلث مرگ: ما سه نفر نسخه شما را پیچیدیم!

ایشیکاوا، تاکاهاشی و نیشیدا سه بازیکنی بودند که به والیبال ایران یادآوری کردند که کار آنها برای ایستادن بر بام آسیا از همیشه سخت‌تر شده است.

مثلث مرگ: ما سه نفر نسخه شما را پیچیدیم!

به گزارش "ورزش سه" جدال با ژاپن در لیگ ملت‌ها؛ اتفاقی که سال گذشته در والیبال ایران رخ داده بود و سناریویی مشابه پارسال برای ملی‌پوشان والیبال ایران تکرار شد. باخت سه بر صفر برابر تیمی که حالا به سلطه ما در والیبال آسیا پایان داده و دیگر خبری از حکمرانی قاطعانه ایران بر والیبال آسیا نیست.

والیبال ژاپن یک پوست‌اندازی عمیق انجام داده که باعث بازگشت دوباره آنها به بام آسیا شده و قطعا یکی از مهمترین دلایل موفقیت آنها، مثلث فوق‌العاده‌ای است که در ترکیب این تیم مشاهده می‌شود؛ یوجی نیشیدا، یوکی ایشیکاوا و تاکاهاشی که امروز یک نمایش خیره‌کننده را مقابل ایران ارائه دادند. نیشیدا که قبلا هم بارها خود را به عنوان یکی از بهترین پشت‌خط‌زن‌های والیبال دنیا به اثبات رسانده امروز اگرچه در سرویس خطر همیشگی را نداشت، اما در حملات غیرقابل مهار نشان داد و به نوعی نبرد را از امین اسماعیل‌نژاد برد. یوکی ایشیکاوا هم دیگر ستاره ژاپن در برابر ایران بود که نیازی به صحبت در رابطه با توانایی‌های او نیست. به جرأت می‌توان گفت که ایشیکاوا در حال حاضر یکی از بهترین دریافت‌کننده‌های قدرتی دنیا محسوب می‌شود و همین چند هفته پیش درخشش او "میلانو" را تا آستانه حضور در فینال سری A پیش برد.

1884098

ایشیکاوا امروز هم با سرویس، دریافت و حملات مهارنشدنی خود یکی از دلایل برد آسان ژاپن مقابل شاگردان بهروز عطایی بود. ضلع سوم این مثلث، که به جرأت می‌توان گفت بهترین بازیکن ژاپن در جدال امروز برابر ایران بود، ران تاکاهاشی است؛ بازیکنی که گفته می‌شود در نقل و انتقالات راهی باشگاه "مونزا" در ایتالیا خواهد شد تا لژیونر جدید ژاپنی‌ها در سری A لقب بگیرد. تاکاهاشی امروز حتی از دو ستاره دیگر ژاپن یعنی ایشیکاوا و نیشیدا نیز نمایش بهتری داشت و توانست عملکرد تقریبا بی‌نقصی را به نمایش بگذارد.

اگرچه پیروزی امروز ژاپن برابر ایران محصول یک کار کاملا تیمی‌ است، اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اگر این سه بازیکن نبودند، قطعا شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد. سه بازیکنی که حالا ژاپن را به یکی از قدرتمندترین تیم‌های دنیا تبدیل کرده‌اند و قطعا رویاپردازی آن‌ها به چند برد در لیگ ملت‌ها محدود نمی‌شود و حتی در ژاپن این امید وجود دارد که آن‌ها با ستاره‌هایی نظیر همین نیشیدا و ایشیکاوا و تاکاهاشی نگاهی به مدال المپیک داشته باشند. 

البته که والیبال ایران هم پر از استعدادهایی است که در ادامه راه می‌توانند با این ستاره‌های ژاپنی رقابت خوبی داشته باشند. به عنوان مثال پوریا حسین‌خان‌زاده که در اوج جوانی اولین لیگ ملت‌های خود را تجربه کرد و قطعا چیزهای بیشتری از او خواهیم شنید.

1884021

با این حال امروز زنگ خطرهای بزرگی برای والیبال ایران به صدا درآمد که اولینش همین شکست سنگین برابر ژاپن بود و دیگری هم پیروزی چین مقابل بلغارستان که نشان می‌دهد حالا این رقیب آسیایی نیز قصد دارد به ایران و ژاپن اضافه شود؛ بنابراین قطعا در سال پیش رو و البته سال آینده کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک پیش رو خواهیم داشت و والیبال ایران باید در این دو سال سرنوشت‌ساز از تمام نیرو و توان خود استفاده کند.

دیدگاه‌ها