کد خبر : 1942466 | 17 خرداد 1402 ساعت 12:28 | 51.1K بازدید | 8 دیدگاه

زمان بدهید – حوصله کنید

رحمتی و نساجی، زلزله 8 ریشتری در راه است

مهدی رحمتی بعد از سپری کردن روزهای خوب در پدیده و تکرار آن روزهای خوب در آلومینیوم حالا در سومین تجربه سرمربیگری هدایت تیم نساجی را برعهده گرفته است.

رحمتی و نساجی، زلزله 8 ریشتری در راه است

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک تجربه کار در نساجی برای مهدی رحمتی که در ابتدای مسیر سرمربیگری قرار دارد، سخت تر و جذاب تر از پدیده و آلومینیوم اراک خواهد بود. به این خاطر که نساجی طرفداران بی شمار و پرشوری دارد و در استادیوم شهید وطنی قائمشهر به هنگام بازی های نساجی جای سوزن انداختن نیست و حتی در ساختمان های مشرف به استادیوم هم تماشاگر جمع می شوند. از همه مهمتر اینکه نساجی فصل آینده به عنوان قهرمان جام حذفی در بازی های لیگ قهرمانان آسیا می شود. این یکی از جذابیت های نساجی در فصل جدید است که مهدی رحمتی را به جدایی از آلومینیوم و حضور در این تیم مازنی ترغیب کرده است.

اما بی تعارف کار در نساجی برای مهدی رحمتی سخت تر از پدیده و آلومینیوم اراک است. او در پدیده و حتی آلومینیوم اراک یک تیم خوب و سازمان یافته را تحویل گرفت. هر چند مهدی رحمتی درفصل دوم حضور در آلومینیوم ترکیب تیم را با جذب بازیکنان خوب تغییر داد اما باید گفت پایه تیم با حضور بازیکنان خوبی که از گذشته در تیم باقی مانده بودند، خوب بود و مهدی رحمتی آنرا بهتر کرد. مهدی رحمتی اما نساجی ای را تحویل می گیرد که در دور برگشت فصلی که گذشت، حتی یک برد هم نداشت! یعنی تیمی که دست کم از نظر روحی و روانی اصلا شرایط خوبی ندارد. از سویی این تیم در سازمان دفاعی یکی از تیم های ضعیف لیگ برتر در فصلی که گذشت، بشمار می رود. به این خاطر که با 44 گل خورده بعد از نفت مسجد سلیمان با 59 گل خورده بیشترین گل خورده را در میان تیم های لیگ برتری داشت.

1874570

نساجی برای تبدیل شدن به یک تیم بهتر نیاز به یک دگردیسی دارد. حتی پایه این تیم هم باید تغییر کند. بی تعارف حتی خیلی از باتجربه های این تیم هم به خط پایان رسیده اند و زمان آن است که جای خود را به جوان تر ها بدهند، یا باتجربه هایی که نای نفس دارند و باز هم می توانند در ترکیب تیم های لیگ برتری اثر گذار باشند. نساجی برای حضور شایسته در جدول بازی های لیگ برتر و از همه مهمتر لیگ قهرمانان آسیا جدا از جذب سهمیه های خوب در لیگ برتر باید از جذب بازیکن در بخش لیگ یک و حتی خارجی ها هم خوب استفاده کند. در غیر اینصورت تبدیل شدن به یک تیم خوب حتی با وجود حضور مهدی رحمتی امکان پذیر نیست. شاید بهتر است بگوییم نساجی برای تبدیل شدن به یک تیم بهتر نیاز به زلزله 8 ریشتری دارد.

البته که تغییرات متعدد در نساجی هم حامل این پیام برای تماشاگران نساجی خواهد بود که تیم برای نتیجه گیری نیاز به زمان دارد و در ابتدای فصل تماشاگران باید صبور باشند. چون تیمی که شاکله اش تغییر می کند، برای دست یابی به هارمونی و هماهنگی نیاز به زمان خواهد داشت. مهدی رحمتی در آلومینیوم تیمی ساخت که در برابر تیم های بزرگ خوب مقاومت می کرد و البته باید به این سبک از بازی فوتبال ترکیبی و تهاجمی هم اضافه شود. به خصوص در بازی های خانگی. چرا که تماشاگران بی شمار نساجی در استادیوم شهید وطنی برای برد لحظه شماری می کنند و همین زیاده خواهی از تیم بود که آنها را بعد از 63 سال به قهرمانی در جام حذفی رساند.

مهدی رحمتی که در مصاف با نساجی درفینال حذفی به مازنی ها جام داد این بار باید اعتبار از دست رفته نساج ها را برگرداند. کار سختی پیش رو دارد و  تنها صبر و حوصله است که می تواند به او در ماموریتی که در نساجی دارد، کمک کند. به خصوص از سمت و سوی تماشاگران.

دیدگاه‌ها