کد خبر : 1942596 | 18 خرداد 1402 ساعت 00:30 | 6K بازدید | 1 دیدگاه

با رقابت در گروه B؛

بازگشت رسول معتمدی به تخته وزنه‌برداری

رکورد ورودی دو وزنه‌بردار ایران در مسابقات گزینشی المپیک کوبا مشخص شد.

بازگشت رسول معتمدی به تخته وزنه‌برداری

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ کوبا که گزینشی المپیک پاریس است از ۱۸ خرداد در شهر هاوانا آغاز می‌شود. این مسابقات در ۱۰ وزن زنان و ۱۰ وزن مردان برگزار خواهد شد. در حالی که نام چهار وزنه‌بردار از ایران در لیست این مسابقات قرار دارد اما تنها علی داودی و رسول معتمدی در این مسابقات وزنه می‌زنند.

در بخش مردان ۴۹ کشور شرکت کرده‌اند و آمریکا و کوبا با ترکیب کامل ۱۰ نفره حضور دارند.

معتمدی اولین گزینشی المپیک خود را پشت سر می‌گذارد و با توجه به رکورد ورودی پایینی که برایش درنظر گرفته‌اند، در گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته می‌رود. این وزنه‌بردار سال گذشته در لیگ برتر مصدوم شد و سپس تحت عمل جراحی قرار گرفت از این رو قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا و قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی را از دست داد.

علی داودی در گروه A دسته فوق سنگین وزنه خواهد زد. او نیز در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی شرکت نکرد و اکنون در کوبا وزنه می‌زند.

 داودی و معتمدی به همراه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری یکشنبه هفته آینده راهی هاوانا می شوند.

گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان:

نام ۹ وزنه بردار در این گروه قرار دارد. البته سهراب مرادی شرکت نمی‌کند. رکورد ورودی معتمدی هم ۱۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

برنامه برای معتمدی بر این است که اولین گزینشی المپیک خود را پشت سر بگذارد و به نظر می‌رسد از قهرمانی جهان ۲۰۲۳ باید در انتظار ثبت رکوردهای بالا از این وزنه‌بردار باشیم.

گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان:

۱۲ نفر در این گروه به رقابت می پردازند. علی داودی تنها نماینده ایران در  دسته فوق سنگین است و رکورد ورودی او ۴۰۰ کیلوگرم است.

بیشترین رکورد ورودی برای وزنه بردار بلاروس با ۴۴۰ کیلوگرم است.

*برنامه رقابت دو نماینده ایران: (ساعت مسابقات به وقت ایران است.)

جمعه ۲۶ خرداد: گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه

یکشنبه ۲۸ خرداد: گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان  از ساعت ۲۳

دیدگاه‌ها