کد خبر : 1942604 | 18 خرداد 1402 ساعت 01:27 | 154.2K بازدید | 48 دیدگاه

آپشن‌ها فعال شد

ضرر 107 میلیاردی دو قهرمانی به پرسپولیس!

کسب قهرمانی سه‌گانه با توجه به آزادسازی آپشن قراردادها یک بدهی ۱۰۷ میلیاردی برای مدیران پرسپوليس شکل داده است.

ضرر 107 میلیاردی دو قهرمانی به پرسپولیس!

به گزارش “ورزش سه”، پرسپوليس یک فصل رویایی را با دستیابی به قهرمانی طی سه جام به نام خود کرد تا اکنون هواداران این تیم روی ابرها سیر کنند. اما مثل تمامی فصول این موفقیت بهره مالی برای این تیم و مدیران آن در پی نداشت و تنها آنها را با یک بدهی بزرگ‌تر روبرو ساخته است.

در تمامی دنیا تیم‌ها در پایان فصل با توجه به رتبه کسب شده بهره مالی مناسبی را از آن خود می‌کنند، اما در فوتبال ایران همه چیز تنها به یک موفقیت با بهره بردن از جام و ناکامی برای رتبه‌های دوم تا شانزدهم تقسیم می‌شود. جایی که تیم‌ها را با زیان مالی بزرگی مواجه می‌کند، خصوصا اینکه تیم‌ها در ابتدای فصل بدون در نظر گرفتن بودجه لازم برای این بخش، با چالش بزرگی مواجه می‌شوند.

اتفاقی که اکنون مدیران پرسپوليس را با دردسر مواجه کرده است؛ شاید طعم شیرین قهرمانی برای مدیران پرسپوليس کمتر از نیم روز به طول انجامیده باشد. جایی که آنها روز بعد از قهرمانی با تماس‌هایی از سوی اعضای تیم در خصوص مشخص شدن وضعیت قراردادی خود روبرو شدند.

بندها و آپشن‌های دردسرساز از حیث افزایش بدهی مالی مدیران پرسپوليس برای تسویه با اعضای تیم. تقریبا می‌توان گفت تمامی بازیکنان و اعضای تیم تا این لحظه نزدیک به ۲۵ درصد مطالبات فصل را در خصوص قرارداد طلبکار هستند. به این طلب باید اکنون با توجه به قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی حذفی و کسب سوپرکاپ و صعود به لیگ قهرمانان آسیا اکنون آزادسازی آپشن‌ها را در نظر گرفت. آپشن‌هایی که حداقل آن ۱۰ درصد از قرارداد کلی آن را در بر می‌گیرد و با یک حساب سرانگشتی باید گفت اکنون مدیران تیم باید برای تامین منابع ۳۵ درصد برای تسویه با اعضای تیم در تلاش باشند.

1883771

طبق این موضوع اکنون باشگاه چیزی نزدیک به ۷۵ میلیارد به بازیکنان بدهکار است. بدهی به اعضای فنی و نفرات خارجی تیم نیز حدود ۳۰ و اندی میلیارد برآورد شده است تا اکنون این تیم وارد بحث بدهی ۱۰۷ میلیارد برای پایان دادن به این فصل شود.

یک چالش بزرگ تامین مالی برای مدیران تیم و خصوصا رضا درویش که باید تامین هزینه در نقل و انتقالات را هم در نظر داشته باشد. هزینه ورود اولیه به نقل و انتقالات نیز به صورت حداقلی ۲۰۰ میلیارد برآورد شده است که یک شرایط سخت را برای این تیم قابل پیش‌بینی می‌کند.

موضوعی که شاید مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به جای بحث‌های مربوط به سقف قرارداد باید به دنبال این باشند تا جوایز قهرمانی و دیگر سکوهای لیگ به شکلی باشد که تیم‌ها و خصوصا مدیران را وارد چالش این‌چنینی نکند.

دیدگاه‌ها