کد خبر : 1942693 | 18 خرداد 1402 ساعت 14:04 | 428.1K بازدید | 193 دیدگاه

ماجراجویی سرمربی سابق استقلال در اروپا

رسمی: تیم جدید ساپینتو مشخص شد

ریکاردو ساپینتو بلافاصله پس از مسجل شدن قطع همکاری با استقلال روی نیمکت یک تیم اروپایی می‌نشیند.

رسمی: تیم جدید ساپینتو مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمی جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال، این سرمربی پرتغالی راهی قبرس شد تا ماجراجویی هایش را در این کشور و با نشستن روی نیمکت تیم آپوئل، پرافتخارترین تیم این کشور بنشیند.

مذاکرات استقلال برای تمدید با ریکاردو ساپینتو به بن بست خورد و روز گذشته بود که این سرمربی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، از هواداران استقلال خداحافظی کرد و همانطور که برخی از رسانه های قبرسی اعلام کرده بودند، مرد پرتغالی راهی این کشور شد تا روی نیمکت آپوئل بنشیند.

در اطلاعیه باشگاه آپوئل آمده است که این باشگاه برای فصل 2023 – 2024 با ساپینتو قرارداد امضا کرده که به نظر می رسد مدت زمان آن یک ساله است. در این بیانیه، به رزومه مربیگری مرد پرتغالی از جمله قهرمانی با استقلال در سوپرجام ایران اشاره شده است.

1884581

نکته جالب اینکه در کادر مربیگری که باشگاه آپوئل اعلام کرده، نامی از روی ماتا دیده نمی شود و خوزه دومینگز به همراه نونو مورایس دستیاران او در آپوئل هستند. ساپینتو مربی بدنساز خود در استقلال یعنی پائولو سانتوس و همچنین آنالیزور جوانش، ژوائو آبرئو را نیز با خود به قبرس برده است.

البته باشگاه آپوئل اعلام کرده است که ترکیب کامل کادر فنی متعاقبا اعلام خواهد شد. در بخش پایانی این اطلاعیه نیز آنها به ساپینتو خوش آمد گفته و این باشگاه آرزو کرده که سرمربی پرتغالی، موفقیت ها و عناوین اروپایی را با آپوئل جشن بگیرد.

آپوئل فصل گذشته در فصل عادی لیگ قبرس، کار خود را به عنوان صدرنشین به پایان رساند اما در بازی های پایانی و جدول قهرمانی، جام را به آریس لیماسول واگذار کرد.

سرمربی آپوئل در فصل گذشته، ولادان میلویویچ، سرمربی معروف صربستانی بود. شخصی که سابقه هدایت الاهلی و الاتفاق عربستان، ستاره سرخ بلگراد، پانیونیوس و آ.ا.ک آتن یونان را در کارنامه داشت و ساپینتو جایگزین وی شده است.

لازم به ذکر است که آپوئل با 28 عنوان قهرمانی در لیگ و 21 قهرمانی در جام حذفی، در هر 2 جام داخلی لیگ این کشور، پرافتخارترین تیم محسوب می شود. آنها همچنین 14 قهرمانی سوپرجام را در کارنامه دارند.

دیدگاه‌ها