کد خبر : 1942738 | 18 خرداد 1402 ساعت 16:47 | 63.8K بازدید | 3 دیدگاه

فدریکو ماکدا، معروف‌ترین ستاره آپوئل نیکوزیا

زننده گل قهرمانی منچستر، شاگرد ساپینتو می‌شود

فدریکو ماکدا که در جریان قهرمانی منچستر یونایتد نقش ویژه‌ای داشت، فصل قبل را به صورت قرضی در آپوئل نیکوزیا بازی می‌کرد.

زننده گل قهرمانی منچستر، شاگرد ساپینتو می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو امروز به صورت رسمی سرمربی تیم فوتبال آپوئل نیکوزیا شد. تیمی که پرافتخارترین باشگاه در کشور قبرس محسوب می‌شود و حالا مرد پرتغالی و پرحاشیه، به دنبال ماجراجویی تازه‌ای در قاره اروپا خواهد بود.

آپوئل نیکوزیا فصل گذشته با هدایت ولادان میلویویچ صربستانی فاصله چندانی تا قهرمانی نداشت. آنها فصل را با صدرنشینی و 2 امتیاز اختلاف نسبت به لارناکا به پایان رساندند. طبق قوانین لیگ قبرس، تیم‌های اول تا ششم راهی گروه قهرمانی شده و تیم‌های هفتم تا شانزدهم نیز برای بقا با هم روبرو می‌شوند.

گروه قهرمانی به کام آپوئل خوب نیامد و در کمال ناباوری، این تیم از 10 مسابقه خود، فقط 12 امتیاز کسب کرد تا در نهایت آریس لیماسول عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. تیمی که در جدول عادی لیگ، 6 امتیاز از آپوئل عقب بود، ولی در نهایت با 2 امتیاز بیشتر، قهرمان لیگ شد.

در ترکیب آپوئل نیکوزیا، بازیکنان خارجی زیادی دیده می‌شود، اما شاید مهمترین آنها فدریکو ماکدا باشد که سابقه بازی در تیم‌های منچستر یونایتد، کاردیف، اشتوتگارت، سامپدوریا و... را در کارنامه دارد. بازیکنی که البته به صورت قرضی در این تیم توپ می‌زد ولی نام او هرگز از یاد هواداران شیاطین سرخ فراموش نخواهد شد.

در فصل 2008 – 2009 لیگ جزیره، ماکدا که فقط 18 سال سن داشت، با نظر سر الکس فرگوسن، از تیم جوانان یونایتد به بزرگسالان آمد و در نیم فصل دوم و اولین تجربه بازی در لیگ جزیره، موفق شد یک گل فوق العاده حساس را برای تیمش به ثمر برساند.

1884633

در آن فصل، منچستر و لیورپول رقابت سختی برای قهرمانی داشتند. یونایتد 4 امتیاز از حریف سنتی پیش بود، ولی لیورپول یک روز قبل از دیدار هفته سی و یکم شاگردان فرگوسن، با تک گل یوسی بنایون از سد فولام گذشت و اختلاف به عدد یک رسیده بود.

منچستر در اولدترافورد به مصاف استون ویلا رفته بود، ولی کار شیاطین سرخ تا دقیقه 80 گره خورد و تیم میهمان با نتیجه 2 بر یک پیش بود. کریستیانو رونالدو در این لحظه توانست بازی را به تساوی بکشاند و فدریکو ماکدا که به جای نانی وارد زمین مسابقه شده بود، در وقت‌های تلف شده، گل پیروزی بخش یونایتد را به ثمر رساند تا اولدترافورد به هوا برود.

گل ماکدا فاصله چهار امتیازی با لیورپول را حفظ کرد و نکته عجیب‌تر اینکه این بازیکن هفته بعد و به فاصله چند روز، یک گل پیروزی بخش دیگر را نیز به ثمر رساند.

1884635

تیم رافائل بنیتز در حضور 43 هزار تماشاگر خودی، با چهار گل بلکبرن را در هم کوبید و یک بار دیگر فاصله به عدد یک رسید. ساعتی بعد، منچستر در زمین ساندرلند به میدان رفت و باز هم بازی تا دقایق پایانی مساوی دنبال می‌شد تا اینکه تعویض طلایی فرگوسن، بلافاصله گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

فدریکو ماکدا که جایگزین دیمیتار برباتوف شده بود، تنها یک دقیقه پس از ورود به زمین موفق شد گل برتری شیاطین سرخ را وارد دروازه میزبان کند تا منچستر در هفته‌های پایانی لیگ جزیره، فاصله چهار امتیازی خود را لیورپول را حفظ کند و شیاطین سرخ در پایان آن فصل به قهرمانی دست یافتند.

حالا فدریکو ماکدا که برای آنکارا گوچو توپ می‌زند، یکی از مهره‌های اصلی و مهم تیم قبرسی در فصل قبل بود و پس از پایان قرارداد قرضی خود، باید به ترکیه بازگردد. باید دید که ساپینتو خواستار حفظ این بازیکن برای فصل بعد خواهد بود یا خیر.

1884637

دیدگاه‌ها