کد خبر : 1942799 | 18 خرداد 1402 ساعت 22:50 | 45.2K بازدید | 15 دیدگاه

رئیس فدراسون فوتبال ترکیه

از فینال چمپیونزلیگ 120 میلیون دلار درآمد داریم

مهمت بویوککشی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه آماده سازی نهایی کشورش برای مسابقات فینال لیگ قهرمانان اروپا را ارزیابی کرد.

از فینال چمپیونزلیگ 120 میلیون دلار درآمد داریم

به گزارش "ورزش سه"، مهمت بویوککشی، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه در خصوص آماده‌سازی‌های انجام شده قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا که قرار است روز شنبه 10 ژوئن در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار شود، بیانیه‌ای ارائه کرد. 
بویوککشی با بیان اینکه هدف آنها میزبانی از مهمانان خارجی به بهترین شکل ممکن است، گفت: "سال گذشته، در فینال که در پاریس برگزار شد، مشکلات بزرگی به خصوص از نظر امنیتی وجود داشت. ما می‌خواهیم از مهمانان خود بدون چنین مشکلی به بهترین نحو استقبال کنیم. ترکیه در گذشته میزبان چنین مسابقات بزرگی بوده است. جهان آن روز در ترکیه خواهد بود. قلب هواداران ایتالیایی اینجا خواهد تپید. مردم از این هفته به استانبول آمدند تا این تجربه را در این فضای زیبا تجربه کنند. ما انتظار داریم بیش از 50 هزار تماشاگر از خارج از کشور داشته باشیم. ما تخمین می‌زنیم که ما در اینجا 120 میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت. 43 درصد از تماشاگران از شهرهای دیگر نیز بازدید کردند. توریستی که در ترکیه حضور دارد به طور متوسط 700-800 دلار خرج می‌کند. تخمین زده می‌شود که این مهمانان بیش از 2 هزار دلار هزینه کنند." 
بویوککشی با بیان اینکه هم منچسترسیتی و هم اینتر ترکیب‌های بسیار باکیفیتی دارند، گفت که قلبش به خاطر هاکان چالهان اوغلو، بیشتر با اینتر است: "چیزی که باعث افتخار ما می‌شود این است که یک تیم ترکیه‌ای می‌تواند در دوره‌های آینده این جام را کسب کند. امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد و به همین دلیل فکر می‌کنیم که فوتبال ترکیه بتواند در دوره بعدی نتایج بهتری را در مسابقات بین‌المللی به دست آورد." 
مهمت بویوککشی اظهار داشت که آنها شایسته سازماندهی فینال لیگ قهرمانان اروپا هستند: "وقتی از نظر گردشگری به آن نگاه می‌کنید، ظرفیت هتل‌ها، رستوران‌ها، جاده‌ها و تعداد هواپیماهای ما در سطح عالی قرار دارد. ما امکانات داریم. بالاتر از بسیاری از کشورهای اروپایی ما فرودگاه و استادیوم داریم بیش از 40 استادیوم ساخته شده است، دولت ما گام مهمی در این زمینه برداشته است." 

1884287

بویوککشی با تاکید بر اینکه برخی از کشورهای کاندید قهرمانی اروپا همچنان مشکلاتی دارند، گفت: "مزیت ما این است که هر کاری که نیاز بود مطابق با شرایط روز انجام شد و فکر می‌کنیم که به ارتقای کشورمان نیز کمک می‌کند، زیرا این امکانات بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شدند. فرودگاه، استادیوم‌ها در واقع کلید بسیار مهمی در جهان و اروپا در این زمینه است. این نشان می‌دهد که ما شایسته سازماندهی این بازی با مطالعاتی در این زمینه هستیم." 
بویوککشی درباره وضعیت زمین مسابقه فینال گفت: "زمین واقعا زیباست. بازیکنانی که بازی می‌کنند از آن لذت خواهند برد. در واقع شرایط باید مناسب باشد تا فوتبال باکیفیت رخ دهد. هم میدان و هم شرایط آب و هوایی آماده است. امیدوارم در 10 ژوئن همه چیز در استانبول با خیر و خوشی باشد. بازی میلان و لیورپول در سال 2005 خیلی خوب بود. آن بازی یک دیدار فراموش نشدنی بود. امیدوارم این بازی هم همراه با پایانی فراموش نشدنی باشد که سال‌ها در خاطره مردم حک شود. ورزش یعنی دوستی، برادری و صلح. از نظر جوانمردی می‌خواهم به موارد زیر اشاره کنم. فوتبال جنگ نیست، دوستی باید به هر طریقی برنده شود. مهم نیست چه کسی برنده می‌شود، دوستی باید برنده شود."

دیدگاه‌ها