کد خبر : 1942816 | 19 خرداد 1402 ساعت 07:30 | 23.3K بازدید | 7 دیدگاه

فریم به فریم با صعود نفس‌گیر

جنگ صعود با قرمز و آبی: این‌بار هم آقای گل

داماش گیلان به لیگ دسته اول بازگشت و پیوس به بهترین شکل ماموریت خود را در این تیم به سرانجام رساند.

جنگ صعود با قرمز و آبی: این‌بار هم آقای گل

به گزارش “ورزش سه”، مهندس صعود از لیگ دو به لیگ یک این‌بار هم در جمع گیلانی‌ها گل کاشت. فرشاد پیوس که طی هفت بازی مرحله گروهی ۱۹ امتیاز کسب کرده بود، یک صعود دیگر به نام خود کرد و این‌بار با هدایت داماش توانست با عبور از سد فولاد یک موفقیت دیگر به کارنامه خود اضافه کند. 

1884784

داماش گیلان که یکی از عجیب‌ترین سرنوشت‌ها را به نام خود کرده، بار دیگر به یک پله بالاتر صعود کرد. تیمی که روزگاری با این نام علیرضا جهانبخش را در ترکیب داشت و بعد از سال‌ها به واسطه دریافت حق رشد کاپیتان تیم ملی، دستش از این منبع مالی قابل توجه کوتاه ماند. 

1884781

آنها فصل گذشته گام به گام با بهزاد داداش‌زاده جلو رفتند و در نهایت جواز صعود به لیگ دسته دوم را به دست آوردند. در ادامه نیمکت آنها به اکبر میثاقیان رسید که مدعی شد می‌خواهد روی نیمکت این تیم و با صعود به لیگ برتر به چند دهه حضورش در فوتبال پایان دهد. هرچند این اتفاق نیفتاد و چند نتیجه بد و اختلاف نظرها او را از نیمکت تیم دور کرد تا پیوس این‌بار جانشین وی شود. 

1884775
1884776
1884777

پیوس حریفان را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشت تا در نهایت در پلی‌آف برابر فولاد نوین اهواز قرار گیرد؛ تیمی که در گروه دیگر این رقابت‌ها به امتیازات خوبی با حسن هوری روی نیمکت خود رسیده بود اما نتوانست از پس رقابت با مس سونگون بربیاید و راهی پلی‌آف شده بود. شمال و جنوب در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فوتبال ایران در سطح لیگ دو و در جنگ صعود قرمز و آبی برابر یکدیگر قرار گرفتند. دیدار رفت در استادیوم سردار جنگل و زیر بارش شدید باران هم نتوانست مانع از پر شدن سکوها شود و هواداران خاص داماش ۹۰ دقیقه و بدون لحظه‌ای سکوت حنجره‌شان را برای این تیم گذاشتند تا سهم بزرگی در برد دو گله داشته باشند. 

1884778
1884779
1884780
1884782
1884783

بازی برگشت هم در استادیوم اختصاصی فولاد برگزار شد. اینجا هم هواداران داماشی کیلومترها را به جان خریدند و حامی اصلی تیمی شدند که بار دیگر نام داماش را روی خود می‌دید. حتی اگر فرسنگ‌ها متفاوت از آن تیمی باشد که روزگاری عاشق آن شده بودند و اکنون به خاطره سپرده شده بود. در رشت همه یا سپیدرودی‌ هستند یا داماشی؛ حتی بعد از نابودی داماش، هواداران این تیم به عشق‌شان خیانت نکرده و پیراهن آن را عاشقانه در دنج‌ترین مکان اتاق خود حفظ کرده بودند تا روزگاری دوباره برای آن حنجره بگذارند. داماش اکنون صعود کرده، یک گام دیگر به سطح اول فوتبال ایران نزدیک‌تر شده و آنها از همین امروز برای ۱۷ تیم دیگر این لیگ خط و نشان می‌کشند. جایی که باید همه نگران بازی‌های خانگی این تیم باشند. اما مثل همیشه سایه نگرانی بابت آینده روی سر این تیم قرار دارد. تیم‌های گیلانی چه از ملوان لیگ برتری تا سپیدرود و داماش محبوب و شهرداری آستارا و چوکای تالش همگی دچار مشکل مالی بزرگی هستند که هیچ وقت حامی بزرگی را بالای سر خود ندیده‌اند. داماش اما سرمایه بزرگ هواداران سینه‌چاک خود را دارد و چشم به حمایت آنها برای دستیابی به یک رویای دیگر دوخته است. پیوس یک بار دیگر در میانی رشت و گیلانی‌ها جشن صعود گرفته و باید دید آینده برای این تیم چه سرنوشتی در نظر گرفته است. 
عکس: علی رفعتی

دیدگاه‌ها