کد خبر : 1942839 | 19 خرداد 1402 ساعت 09:30 | 23.3K بازدید | 6 دیدگاه

آپوئل در انتظار دور دوم لیگ کنفرانس

تیم ساپینتو در جامی که مورینیو آن را فتح کرد!

تیم آپوئل نیکوزیای قبرس کار خود را در دوم مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس آغاز می‌کند.

تیم ساپینتو در جامی که مورینیو آن را فتح کرد!

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو در اولین نشست خبری خود که به‌مناسبت معارفه او برگزار شد، از انگیزه‌هایش برای حضور در سومین جام معتبر اروپایی خبر داد. او گفت: «دوست دارم با آپوئل به قهرمانی برسم. هدف اول، حضور در لیگ کنفرانس است. این چیزی است که ما می‌خواهیم اول به آن برسیم.»

کشور قبرس دارای سه نماینده در لیگ کنفرانس است و آپوئل نیکوزیا با حضور در رتبه دوم فصل گذشته لیگ این کشور، توانست جواز حضور در این مسابقات را به دست بیاورد، ولی برای شرکت در مرحله گروهی، کار سختی را در پیش دارد. اومونیا به‌عنوان قهرمان جام حذفی و لارناکا تیم سوم فصل قبل نیز دیگر تیم‌های قبرسی در این تورنمنت هستند.

آپوئل و ساپینتو برای صعود به دور گروهی، ابتدا باید منتظر تعیین تکلیف دور اول پلی‌آف باشند. جایی که 62 تیم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و 31 تیم برنده در دور دوم پلی‌آف، با 59 تیم حاضر در دور دوم روبه‌رو می‌شوند که تیم سرمربی پرتغالی نیز یکی از این باشگاه‌هاست.

پس از برگزاری 90 مسابقه در دور دوم، آنگاه باید شاهد برگزاری مسابقه 16 تیمی باشیم که در مرحله پلی‌آف صعود به لیگ قهرمانان اروپا بازمانده و راهی مسابقات لیگ کنفرانس شده‌اند. بدین‌ترتیب، تکلیف 45+8 تیم صعودکننده به دور سوم پلی‌آف لیگ کنفرانس مشخص می‌شود و در آن دور، 53 تیم راه‌یافته با 11 تیم دیگر و پس از قرعه‌کشی با هم روبه‌رو می‌شوند تا چهره 32 تیم صعودکننده مشخص شود.

بالأخره در دور پایانی پلی‌آف لیگ کنفرانس، این 32 تیم با 12 تیم دیگر از جمله یوونتوس، اینتراخت فرانکفورت، لیل، استون‌ویلا و... ترکیب شده تا مرحله گروهی این پیکارها قرعه‌کشی شود. باید دید که ریکاردو ساپینتو و آپوئل خواهند توانست از این مسابقات سخت پیروز خارج شده و به دور اصلی و گروهی راه یابند یا خیر.

لازم به ذکر است که این سومین تجربه برگزاری لیگ کنفرانس خواهد بود. تیم رم با مورینیو در دوره اول قهرمان شد و چند شب پیش نیز وستهم در نسخه دوم برگزاری این تورنمنت جدید کاپ قهرمانی را به خانه برد.

دیدگاه‌ها