کد خبر : 1942888 | 19 خرداد 1402 ساعت 12:51 | 25.5K بازدید | 9 دیدگاه

توصیه به اینزاگی: دی‌متئو را به یاد بیاور و از پپ نترس!

سیمونه اینزاگی باید در دیداری حساس و نفس‌گیر در فینال لیگ قهرمانان روبروی پپ گواردیولا بایستد و امیدوار است که از سد این نابغه دنیای فوتبال عبور کند.

توصیه به اینزاگی: دی‌متئو را به یاد بیاور و از پپ نترس!

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شنبه شب در استانبول به مصاف اینتر خواهد رفت تا تکلیف قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود. 

بسیاری از فوتبال‌دوستان معتقد هستند که اینتر شانس زیادی برای درخشش در این بازی و کسب عنوان قهرمانی ندارد. دلایل آنها هم کاملا مشخص است: کیفیت سیتی بسیار بالاتر است و سبک بازی آنها به شکلی است که رقبا موفق به متوقف کردن‌شان در این فصل نشده‌اند.

شاگردان پپ گواردیولا موفق شده‌اند در هفت بازی از 12 دیدار این فصل لیگ قهرمانان پیروز میدان باشند و پنج تساوی هم کسب کرده‌اند. این یعنی آنها بدون شکست به دیدار فینال رسیدند و 31 گل زده و تنها پنج گل خورده در کارنامه دارند. 

1884064

اینتر در مسیر رسیدن به فینال با قرعه‌های آسان‌تری روبرو بود. آنها از سد پورتو و بنفیکا گذشتند و در نیمه نهایی هم به میلان که رقیب قدیمی و آشنای آنهاست غلبه کردند.

به نظر می‌رسد که سیتی حتی پیش از آغاز بازی هم تیم برتر میدان به حساب می‌آید. نبرد گواردیولا برابر اینزاگی رقابتی جذاب به نظر می‌رسد. سرمربی قهرمان لیگ برتر انگلیس رزومه درخشانی دارد. او تا به حال در سه کشور متفاوت با بارسلونا، بایرن مونیخ و سیتی 11 بار قهرمان لیگ شده، دو بار لیگ قهرمانان را به دست آورده و سه قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرده است. او همچنین جوایز انفرادی بسیاری را هم به نام خود زده است. مجله ورلد ساکر و فرانس فوتبال از او به عنوان پنجمین مربی برتر تاریخ فوتبال نام برده‌اند. 

گواردیولا در همان فصل اول حضورش روی نیمکت موفق شد فاتح لیگ قهرمانان، جام حذفی و لالیگا شود و رکورد شش جام را در سال 2009 به نام خودش ثبت کرد که علاوه بر قهرمانی‌هایی که به آن اشاره کردیم، شامل سوپرجام اروپا و اسپانیا و جام جهانی باشگاه‌ها بود. او در سن 38 سالگی به جوان‌ترین مربی فاتح لیگ قهرمانان تبدیل شد. 

در مقابل می‌توان رزومه دوران حرفه‌ای اینزاگی به عنوان سرمربی را در یک جمله خلاصه کرد: سرمربی فعلی اینتر دو جام حذفی ایتالیا و یک عنوان بهترین مربی سری A در ماه دسامبر 2021 را به دست آورده است. 

1857635

باید به این موضوع توجه کرد که در تمامی فینال‌های لیگ قهرمانان تا به حال، تفاوت دو مربی تا این حد فاحش نبوده است. تاریخ تنها یک بار چنین اتفاقی را به خاطر دارد که به فینال لیگ قهرمانان 2012 برمی‌گردد. 

بایرن مونیخ نتوانست در دیدار برابر چلسی در آلیانز آرنا به پیروزی برسد. نبرد 120 دقیقه‌ای دو تیم بی‌نتیجه ماند و ضربات پنالتی تکلیف قهرمان را تعیین کرد که چلسی موفق شد به پیروزی برسد. روبرتو دی متئو توانست برابر یوپ هاینکس بزرگ به پیروزی برسد و جام را به خانه ببرد. 

مورد دی‌متئو در واقع داستان برنده‌ای تصادفی است. او در سال 2011 به عنوان مربی در کادر فنی این تیم مشغول به کار شد و این در حالی بود که سابقه مربیگری زیادی هم در کارنامه داشت.

آندره ویلاش بواش به عنوان جانشین ژوزه مورینیو به استمفوردبریج آمده بود و با این که هنوز روحیه به جای مانده از دوران این مربی در تیم به چشم می‌خورد، اما ویلاش بواش نتوانست زیاد در این تیم دوام بیاورد. 

وقتی او در چهارم مارس 2012 اخراج شد، این دی‌متئو بود که به عنوان سرمربی این تیم تا پایان فصل هدایت چلسی را برعهده گرفت و بسیاری معتقد بودند که هزینه هنگفت رومن آبراموویچ برای این باشگاه بار دیگر به هدر رفته است. 

997005

با این حال، این مربی ایتالیایی درست بر اساس نقشه پیش رفت و توانست شکست 1-3 برابر ناپولی را جبران کند و آنها را 1-4 در لندن شکست دهد. این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم کار بزرگی کرد و با یک پیروزی 0-1 و یک تساوی 2-2 از سد بارسلونای گواردیولا گذشت تا به دیدار فینال راه پیدا کند. 

هرچند او نتوانست این درخشش را ادامه دهد و تنها هشت ماه روی نیمکت چلسی ماند و پس از آن هم تنها 9 ماه در باشگاه شالکه سپری کرد و بعد از آن به استون ویلا رفت اما نام او در تاریخ لیگ قهرمانان به عنوان یکی از 19 مربی که توانستند این جام را بالای سر ببرند حک شد. 

داستان او الگوی الهام بخشی برای تمامی مربیانی است که قرار است در این فینال به میدان بروند. داستان دی متئو بدون شک امید اینزاگی برای دیدار روز شنبه برابر گواردیولا و تیم قدرتمندش خواهد بود.

دیدگاه‌ها