کد خبر : 1942912 | 19 خرداد 1402 ساعت 15:08 | 37.2K بازدید | 19 دیدگاه

بلینگام- رئال: یک پروژه بلندمدت هوشمندانه

رئال مادرید یک بار دیگر موفق شد در رقابت با باشگاه‌های انگلیسی یک بازیکن تراز اول را جذب کند.

بلینگام- رئال: یک پروژه بلندمدت هوشمندانه

به گزارش "ورزش سه"، ژوئن 2023 امضای قرارداد تایید شد، اما داستان جود بلینگام با رئال مادرید به مدت‌ها قبل برمی‌گردد. در ژانویه 2022، بازیکن انگلیسی از قبل می‌دانست که سفیدپوشان او را دنبال می‌کنند و او یکی از آن بازیکنان احتمالی است که می‌تواند در پروژه آن‌ها جای بگیرد. حتی قبل از ورود او به آلمان در سن 16 سالگی، رئال مادرید استعدادی را که در بیرمنگام در حال رشد بود، کشف کرده بود.

مدیریت ورزشی رئال با حضور جونی کلافات از 5 سال پیش با جذب بازیکنان آینده دار آغازی درخشانی داشته است: وینیسیوس، رودریگو، رینیر، کاماوینگا، شوآمنی و این بازیکن تازه وارد نام‌هایی هستند که گفته می‌شود به دلیل پول بیشتر به رئال رفته‌اند، اما از نظر اقتصادی رئال رقبای قدرتمندتر از خودش را شکست داده است.

جذب بلینگام از ژانویه 2022 آغاز می‌شود، زمانی که استعداد او در بروسیا دورتموند تنها در 18 سالگی اهمیت پیدا کرد. این لحظه‌ای است که رئال مادرید اولین رویکرد خود را در آلمان آغاز کرد. شناخت نزدیک از بازیکن، پیگیری و اولین پیام‌ها، درست همان‌طور که در مورد کاماوینگا یا شوآمنی اتفاق افتاد. آنها می‌گویند که کلید این خریدها در اولین حرکت‌هایی است که اینچنین منتقل می‌شود. بسیاری از سفرهای مخفی، تماس‌ها و مطالعه همه چیز مربوط به فوتبالیست بخشی از غذایی است که از سوی مدیران والدبباس با حرارت کم پخته می‌شود.

1884920

اعتماد به آنچه انجام شده است
تابستان گذشته غیرممکن بود که به خرید بازیکن انگلیسی فکر کنند و کاری که رئال مادرید انجام داد این بود که از او خواست تسلیم پیشنهاد تمدید قرارداد دورتموند نشود. او اعتماد کرد. با شروع فصل 23-2022 زمانی فرا رسید که لیورپول و منچسترسیتی برای جذب این بازیکن وارد رقابت شدند. کاری که رئال مادرید انجام داد این بود که بلینگام همیشه ببیند آن‌ها هنوز آنجا هستند و رقابت برای خریدش را رها نکرده‌اند.

در ژانویه 2023، والدبباس فکر می‌کرد هر کاری که می‌توانسته‌اند انجام دهند، قبلا انجام شده و زمان این را به آنها ثابت کرده است. پدر (نماینده بازیکن)، مادر (یکی از عوامل تعیین کننده) و حتی بروسیا دورتموند در کنار رئال مادرید بودند، همان‌طور که در مورد شوآمنی اتفاق افتاد، این شانس رئال را به حداکثر رساند.

سیتی و لیورپول به دلیل قدرت پول خود را برنده می‌دیدند، اما تلاش و پیگیری یک بار دیگر تعیین کننده بود. ولی این بار نوبت رئال مادرید بود که برنده باشد. رابطه با تیم آلمانی به آن‌ها این امکان را داد که برای جذب این بازیکن آرامش بیشتری داشته باشند. این رابطه ساده، نوعی دوستی است که توسط فلورنتینو پرز و خوزه آنخل سانچز به دست آمده است. رابطه آن‌ها بر این اساس بود اگر قرار است بازیکنی را بفروشند به آن‌ها اطمینان بدهند و اگر رئال مادرید بخواهد کار را راحت‌تر می‌کنند، نه بیشتر و نه کمتر.

تاریخچه سفیدپوشان و استراتژی کاملاً طراحی شده توانسته فوتبالیست مورد توجه را برای یک دهه آینده از پوند‌های انگلیسی دور کند. علاوه بر این، این وضعیت اقتصادی در نتیجه تصمیم‌گیری‌هایی که برخی از آن‌ها دردناک اما ضروری بود، رقم خورده است.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها