کد خبر : 1942941 | 19 خرداد 1402 ساعت 17:38 | 21.5K بازدید | 31 دیدگاه

کارلس پویول:

فینال سی‌ال: پپ یکی از دو-سه مربی برتر تاریخ است

پپ گواردیولا یکی از دو یا سه مربی برتر تاریخ فوتبال است. این را کارلس پویول در آستانه فینال لیگ قهرمانان گفت.

فینال سی‌ال: پپ یکی از دو-سه مربی برتر تاریخ است

به گزارش "ورزش سه"، پویول در کنار گواردیولا برای بارسا بازی کرد و سپس چند سال بعد از آن، کاپیتان تیمی بود که پپ ساخت و در سال‌های 2009 و 2011 لیگ قهرمانان را فتح کرد.

اکنون که پپ با سیتی آماده می‌شود تا سومین بار در طول حرفه‌اش به عنوان مربی، لیگ قهرمانان را ببرد، پویول لب به تمجید از این یار دیرینه‌اش گشود و گفت: «دو سال کنار پپ بازی کردم و راستش را بخواهید، همه جوره می‌توانستید قابلیت‌های رهبری را در او ببینید.

جوری که حرف می‌زد، تعهدش به باشگاه، با همه این‌ها همان موقع هم می‌توانستید او را به عنوان مربی ببینید. از نظر من، اگر بهترین نباشد، او قطعا بین دو یا سه مربی برتر تاریخ است.»

1884959

پویول که 15 سال را در بارسا گذراند و شش بار لالیگا و سه بار لیگ قهرمانان را فتح کرد، گفت گواردیولا حتی زمانی که زیر نظر لوییس فان‌خال بازی می‌کرد، استاد تغییرات تاکتیکی بوده است: «حتی با وجود اینکه مربی مثل فان‌خال داشتیم، که خیلی دوستش دارم، پپ ما را در خط دفاع جابجا می‌کرد و گاهی ما را به دفاع سه نفره و گاهی چهار نفره تغییر می‌داد.

قشنگ یادم است که یک بازی جلوی اتلتیکو مادرید داشتیم و متحیر مانده بودم که چطور می‌تواند هم بازی کند و هم بهترین راه را برای دفاع کردن تصور کند.»

دیدگاه‌ها