کد خبر : 1942960 | 19 خرداد 1402 ساعت 19:22 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

تعداد تنیسورهای فیوچرز افزایش 40 درصدی داشت

عزیزی: تنیس قطعاً به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

رئیس فدراسیون تنیس گفت: حضور 82 ورزشکار خارجی از 22 کشور نشان دهنده افزایش 40 درصدی تعداد تنیسورهای حاضر در مسابقات فیوچرز کیش تا تهران است.

عزیزی: تنیس قطعاً به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، داود عزیزی با اشاره به استقبال خوبی که از مسابقات فیوچرز تهران شده گفت: مسابقات تنیس فیوچرز بعد از یک دوره 9 ساله در ایران در حال برگزاری است استقبال بسیار خوبی از این مسابقات به عمل آمده است. بعد از برگزاری موفقیت آمیز و خوب مسابقات در روزهای پایانی سال 1401 در کیش، فدراسیون جهانی برگزاری دو هفته مسابقات فیوچرز را به ما داد. در حال حاضر مسابقات هفته نخست در جدول اصلی در حال برگزاری است و هر هفته 82 ورزشکار از 22 کشور مسابقه می‌دهند که اتفاق خوبی است.

وی با بیان این مطلب که از طریق این مسابقات ارز به کشور وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: تنیس ایران موفق شده 82 ورزشکار از 22 کشور که عمدتاً اروپایی هستند را به ایران بیاورد. این کار از لحاظ اقتصادی برای کشورمان ارز آوری دارد و از طرف دیگر علاقه‌مندان تنیس از برگزاری و تماشای مسابقات خوب راضی هستند.

رئیس فدراسیون تنیس برگزاری این مسابقات را در بالا رفتن رده بندی جهانی ورزشکاران و آمادگی ورزشکاران برای شرکت در مسابقات دیویس کاپ مؤثر دانست و افزود: رنکینگی که تنیسورهای ما در این مسابقات به دست می‌آورند در سیدبندی و آمادگی برای شرکت در مسابقات دیویس کاپ است که یک ماه دیگر در سریلانکا برگزار خواهد شد. برگزاری این تورنمنت‌ها به دفعات بیشتر فرصتی را برای بازیکنان ما فراهم می‌کند تا با بازیکنان خارجی رقابت کنند.

عزیزی یادآور شد: از طرف دیگر با میزبانی این مسابقات بازیکنان خارجی میزان امنیت کشور ما را می‌بینند. این اتفاق را در حد فاصل مسابقات فیوچرز کیش تا تهران شاهد بودیم. در کیش هر هفته حدود 50 ورزشکار داشتیم و در این مسابقات حدود 80 ورزشکار در هر هفته حضور دارند که نشان دهنده افزایش حدود 40 درصدی تعداد ورزشکاران است.

وی اظهار داشت: اگر واقعیت تنیس را نگاه کنیم فاصله ما با سطح دنیا خیلی زیاد است. در آسیا خیلی از کشورها برنامه‌ریزی دارند و رشد نجومی در همه رشته و تنیس داشتند از جمله عربستان. نباید از این قافله عقب بمانیم و تمام برنامه‌ریزی ما این است که فدراسیون با برگزاری این تورنمنت‌ها فاصله خود را با آنها کمتر کند.

عزیزی در ادامه مسئله گران بودن ارز و مشکل ورزشکاران برای شرکت در مسابقات بین المللی را مطرح و تصریح کرد: شرایط ارزی کشور ما به گونه‌ای است که بازیکنان ما کمتر می‌توانند به مسابقات بین المللی اعزام شوند اما همه تلاش و هم و غم فدراسیون تنیس و مسئولان ورزش کشور این است که مسابقات فیوچرز به میزبانی کشورمان برگزار شود.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: وزیر ورزش خیلی استقبال و تلاش کردند و خودشان به صورت مرتب پیگیر برگزاری مسابقات فیوچرز بودند که نشان دهنده علاقمندی ایشان به تنیس است. این موضوع برای ما فرصتی است که می‌توانیم از آن استفاده و با برگزاری این تورنمنت‌ها حال تنیس ایران را خوب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای برگزاری این مسابقات باید هزینه‌ای بابت اجاره زمین‌های تنیس مجموعه ورزشی انقلاب پرداخت کنند؟ گفت: این تورنمنت ملی است و با هماهنگی که داشتند پولی برای تنیسورها پرداخت نمی‌کنیم. با دستوری که وزیر ورزش دادند امیدواریم مجموعه‌ای که مدنظر ایشان است را به فدراسیون تنیس بدهند تا بتوانیم خودمان میزبانی کنیم و از دیگران خواهش نکنیم به ما زمین بدهند. اگر این مجموعه یا مجموعه‌ای شبیه این در اختیار فدراسیون تنیس بود می‌توانستیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم و به عنوان متولی تنیس کشور بهتر از آن نگهداری کنیم هر چند باید از بخش خصوصی هم که این مجموعه را برای برگزاری مسابقات فیوچرز در اختیار ما گذاشت تشکر ویژه‌ای داشته باشیم.

عزیزی با تأکید بر اینکه حضور تنیس ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو قطعی است، افزود: در خصوص تعداد بازیکنان ما در این بازی‌ها هنوز بحث هست، اما تنیس ایران قطعاً به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. در روز فینال مسابقات تنیس فیوچرز که روز یکشنبه برگزار می‌شود و آقای سجادی می‌آید مذاکرات نهایی را انجام خواهم داد. خواهش می‌کنم که دختران و پسران ما به بازی‌های آسیایی بروند. من پیشنهاد دادم که اگر مسائل مالی مانع رفتن بازیکنان به این بازی‌هاست حاضرم همه هزینه اعزام تیم را بدهم. تصمیم با مسئولان ستاد عالی ورزش کشور است که ببینیم چه تعداد بازیکن تنیس به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند.

دیدگاه‌ها