کد خبر : 1942974 | 19 خرداد 1402 ساعت 20:06 | 14.6K بازدید | 24 دیدگاه

روبن دیاز: سیتی از تنش نمی‌ترسد، استقبال هم می‌کند

روبن دیاز، مدافع منچسترسیتی، در نشست خبری، پیش از فینال لیگ اروپا به خبرنگاران گفت سیتیزن‌ها با دست‌کم گرفتن اینتر مرتکب اشتباه نمی‌شوند.

روبن دیاز: سیتی از تنش نمی‌ترسد، استقبال هم می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی فرداشب در استادیوم آتاترک شهر استانبول در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینتر می‌رود.

سیتی یک قدم تا رسیدن به این افتخار تاریخی فاصله دارد و در صورت پیروزی مقابل اینتر موفق به فتح سه‌گانه در این فصل می‌شود. شاگردان گواردیولا پیشتر قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و جام حذفی این کشور را جشن گرفته‌اند.

اما اینتر به عنوان نماینده ایتالیا بر سر راه تیم پپ گواردیولا و فتح سه‌گانه قرار گرفته است. پیش از این تنها تیم انگلیسی‌ای که موفق شده بود به این موفقیت دست پیدا کند منچستریونایتد در دوران سر الکس فرگوسن بود.

روبن دیاز  اولین بازیکن سیتی بود که امشب در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار فردا مقابل خبرنگاران قرار گرفت.

نظر ستاره سیتی درباره بازی فرداشب
اینکه فراموش کنیم بازی فردا یک فینال است بدترین اشتباهی است که می‌توان کرد. مردم می‌توانند هر چه دلشان خواست بگویند ولی هیچکدام از دو تیم شانس بیشتری ندارد. فارغ از اینکه شما برای رسیدن به فینال چه کار کرده باشید فینال همیشه شرایط خاص خودش را دارد. بعد از ورود به زمین است که شما می‌توانید خودتان را به عنوان مدعی اصلی نشان بدهید.

اینتر هم مثل برنتفورد که سیتی را دو بار شکست داد با دو مهاجم بازی می‌کند
در یک فصل بازی‌های زیادی هست. این جور مقایسه‌ها برای شما راحت است، ولی بازی فردا هم برای ما مثل دیگر بازی‌های طول فصل است. با این تفاوت که وارد یک مسابقه خاص می‌شویم و ما برای رسیدن به حداکثر آمادگی هر چه بتوانیم انجام می‌دهیم.

1885018

چرا امسال برای سیتی متفاوت است؟
هر سال متفاوت است. بعضی بازیکنان می‌روند و برخی اضافه می‌شوند. ما امسال به تعادل خاصی رسیده‌ایم. در نهایت آنچه یک فصل را متفاوت می‌کند نتایجی است که در آخر فصل در دست شماست. ما تا الان دو جام گرفته‌ایم و برای فتح سومین جام همه کار خواهیم کرد. مقایسه فصل‌های مختلف کار منصفانه‌ای نیست. فوتبال تغییر می‌کند و بازیکنان عوض می‌شوند.

دیاز قبل از بازی چه احساسی دارد؟
من قبلا هم گفته‌ام که در ماه‌های فوریه و مارس به حساس‌ترین نقطه فصل می‌رسیم. در این مراحل است که می‌شود شخصیت یک تیم را تشخیص داد. از آنجاست که شما جلو می‌روید یا شروع به لغزش می‌کنید. ولی ما هر سال در این برهه حساس نشان داده‌ایم چه تیمی هستیم. فردا هم متفاوت نیست.

صحبت‌هایی که دیاز در فینال جام حذفی با بازیکنان سیتی داشت؟
صحبت کردن با بچه‌ها یکی از وظایف من است. ما در سیتی پنج کاپیتان داریم. همه ما کاپیتان‌ها وقتی مناسب ببینیم می‌توانیم با تیم صحبت کنیم. ما بازیکنانی داریم که هر کدام در گذشته رهبران تیم‌هایشان بوده‌اند. ما در رختکن خیلی‌ها را داریم که می‌توانند تیم را رهبری کنند نه فقط پنج کاپیتان.

سیتی برای سه گانه بردن تحت فشار است؟
ما مدت‌هاست که تنش و تحت فشار بودن را دوست داریم. تنش به نوعی می‌تواند شما را سریع‌تر کند و باعث شود بیشتر بپرید و تمرکز بیشتری داشته باشید. در این بازی‌ها تحت فشار قرار گرفتن طبیعی است و ما به آن خوشامد می‌گوییم و از بازی فینال لذت خواهیم برد.

روبرو شدن با لوکاکو و ادین ژکو
ما در فینال سی‌ال به میدان می‌رویم و نباید انتظار ساده بودن بازی را داشته باشیم. اگر ساده بود که فینال نمی‌شد. ما قدرت اینتر را می‌شناسیم و قدرت آنها فقط این دو بازیکن نیست. ما اگر آنها را کم‌اهمیت بدانیم دچار اشتباه شده‌ایم و نباید این اشتباه را مرتکب شویم.

دیدگاه‌ها