کد خبر : 1942981 | 19 خرداد 1402 ساعت 20:32 | 19.9K بازدید | 27 دیدگاه

مصدومیت بدموقع گریبان مرد شماره یک را گرفت

نبرد غول‌های دو نسل تنیس: فریاد پیروزی جوکوویچ!

نبرد دو نسل قدیم و جدید دنیای تنیس با برتری نواک جوکوویچ به پایان رسید تا صربیناتور راهی فینال رولن گاروس شود.

نبرد غول‌های دو نسل تنیس: فریاد پیروزی جوکوویچ!

به گزارش "ورزش سه"، در مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس آزاد فرانسه موسوم به رولن گاروس، نواک جوکوویچ صرب، مرد شماره دو تنیس جهان و دارنده 22 عنوان گرنداسلم، به مصاف کارلوس آلکاراس، پدیده اسپانیایی و نفر اول رنکینگ رفت و در نهایت تحت تاثیر مصدومیت حریف جوان خود با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید تا بار دیگر راهی فینال این تورنمنت شود.

در ست اول این مسابقه نواک جوکوویچ با استفاده از تجربه خود کار را بهتر آغاز کرد و از خطاهای خارج از فشار حریفش بهره برد و توانست پس از بریک کارلوس، تا انتهای ست سرویس‌هایش را هولد کرده و این ست را با نتیجه شش بر سه به سود خود به پایان ببرد.

1885030

در ادامه آلکاراس که اصلا دلش نمی‌خواست حضور در فینال این گرنداسلم را از دست بدهد، در ست دوم با تمام قوای خود بازی کرد و در نهایت پس از یک بار ناکامی در گرفتن ست، نهایتا با بریک کردن آخرین گیم سرویس جوکوویچ، موفق شد این ست را با نتیجه هفت بر پنج به سود خود به پایان برساند.

شدت ضربات آلکاراس در این ست و فورهندهای 150 کیلومتر و ضربات سرویس 220 کیلومتر بر ساعت از این بازیکن باعث شد تا جوان اول دنیای تنیس در ابتدای ست سوم دچار گرفتگی عضله دوقلو و ران بشود.

این اتفاق باعث شد تا در ابتدای ست سوم، به دلیل درخواست تایم استراحت پزشکی پیش از تغییر جای دو تنیسور، گیم سرویس او با موافقت خودش به جوکوویچ برسد و با پیش افتادن نوله در این ست، با توجه به مصدومیت شدید کارلوس آلکاراس، تنیسور صرب کار سختی نداشت و این ست را به راحتی با نتیجه شش بر یک به سود خود به پایان برد.

1885031

هرچند با شروع ست چهارم کمی از گرفتگی پای آلکاراس کاسته شده بود و حرکات این تنیسور روان تر شده بود اما باز هم درد در بدنش مشهود بود تا در نهایت این ست هم با نتیجه مشابه شش بر یک به نفع جوکوویچ تمام شود و مرد شماره دو تنیس دنیا، در آستانه فتح بیست و سومین عنوان گرنداسلم خود با صعود به مرحله نهایی قرار بگیرد.

بی‌تردید این تلخ‌ترین شکست دوران کوتاه ورزشی آلکاراس تا اینجای کار بود چرا که این تنیسور به نظر دست بالاتر را در مسابقه پیدا کرده بود و حتی در ابتدای ست سوم هم فاصله چندانی با بریک کردن نوله نداشت، اما در نهایت مصدومیت ناشی از فشار بالای مسابقه او را تحت تاثیر قرار داد تا جوکوویچ پرافتخار فرصت تبدیل شدن به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تینس مردان از حیث کسب گرنداسلم‌ها را به دست بیاورد.

1885029

نکته اینکه با وجود مصدومیت شدید آلکاراس، جوکوویچ در ست چهارم مسابقه بعد از امتیازات بارها با فریادهای خوشحالی اقدام به تهییج خود و تخلیه احساساتش می‌کرد که این موضوع با سوت‌های تماشاگران همراه شد. هرچند نمی‌توان از دستاورد شگفت انگیز جوکوویچ هم عبور کرد. تنیسوری که پس از قهرمانی در اوپن استرالیا دو مسترز امریکا را از دست داده بود و البته در سودای گرفتن انتقام برابر تنیسوری بود که پیش از مسابقه با یک توییت خاص به استقبال این بازی آمده بود.

آلکاراس پیش از مسابقه با استفاده از سه اموجی، تمرکز و روحیه و شجاعت خود را که به ارث برده از پدربزرگش بود، به تصویر کشید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تحریک نوله را در پی داشته بود.

1885027

در نهایت نبرد دو نسل قدیم و جدید دنیای تنیس با برتری نواک جوکوویچ به پایان رسید تا صربیناتور یک بار دیگر قدرت شگفت انگیز خود را به رخ بکشد.

دیدگاه‌ها