کد خبر : 1943015 | 19 خرداد 1402 ساعت 23:33 | 27.5K بازدید | 41 دیدگاه

اسکالونی: مارادونا را دوست دارم ولی مسی بهترین است!

لیونل اسکالونی بعد از دریافت جایزه بهترین مربی آمریکا در سال 2022 به ستایش از بازیکنانش در تیم ملی آرژانتین پرداخت و لیونل مسی را بهترین بازیکن تاریخ این کشور دانست.

اسکالونی: مارادونا را دوست دارم ولی مسی بهترین است!

به گزارش "ورزش سه"،  لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، که چند ماه پیش با این تیم فاتح جام جهانی 2022 قطر شد با حضور در اروگوئه جایزه بهترین مربی قاره آمریکا در سال 2022 را از روزنامه اروگوئه‌ای ال‌پائیس دریافت کرد.

اسکالونی بلافاصله راهی چین شد تا به همراه آلبی‌سلسته تور آسیایی را آغاز کند. او در مصاحبه‌ای با روزنامه اروگوئه‌ای درباره گذشته و آینده آلبی‌سلسته گفتگو کرد.

سرمربی آرژانتین در ابتدای این مصاحبه با اندازه بزرگ جایزه‌ای که دریافت کرد شوخی کرد و گفت:" بله، جایزه خیلی بزرگی است و در قفسه جوایزی که در خانه دارم جا نمی‌شود. ولی این جایزه برایم مهم است و احساس افتخار می‌کنم. این نتیجه کار افراد زیادی است از کادر فنی گرفته تا بازیکنان".

اسکالونی درباره قهرمانی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی قطر گفت:" می‌خواهم اینجا به صراحت بگویم که شکست مقابل عربستان در بازی اول به نفع ما شد. چون باعث شد ذهنیت تیم تغییر کند. شکست مقابل عربستان باعث شد رویکرد ما به تورنمنت عوض شود. از بازی بعد همه دیدند که این تیم برای مقابله با هر چالشی آماده است".

1885065

سرمربی آرژانتین در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که بزرگترین فوتبالیست تاریخ آرژانتین را دیه‌گو مارادونا می‌داند یا لیونل مسی، گفت:" یک مربی باید بداند بازیکنی مثل لیونل مسی به چه چیزی نیاز دارد. در اولین ماه‌هایی که من روی نیمکت تیم ملی بودم سعی کردم سرعت بازی تیم را کمی افزایش بدهم و سبک بازی‌مان را مستقیم‌تر کنم ولی متوجه شدم لئو و بقیه بچه‌ها راحت نیستند. در نهایت توانستم تیم را طوری تنظیم کنم که مسی کاملا راحت باشد. نتیجه‌اش را هم که همه دیدند. اما درباره سوال شما و اینکه مسی بهتر است یا مارادونا باید بگویم که با اینکه دیه‌گو را خیلی دوست دارم ولی معتقدم مسی فوتبالیست بهتری است. هر چند اگر می‌توانستم دو نفر را به عنوان بهترین‌های تاریخ انتخاب کنم هر دو را انتخاب می‌کردم".

1885082

دیدگاه‌ها