کد خبر : 1938324 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 20:52 | 25.8K بازدید | 11 دیدگاه

جزئیاتی از برنامه‌های تاکتیکی آرژانتین در فینال جام جهانی

اسکالونی: ستاره‌های فرانسه را این‌طور مهار کردم

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، در یک ویدیو درباره نحوه آماده‌سازی آلبی‌سلسته و برنامه‌های تکنیکی‌اش در فینال جام جهانی 2022 صحبت کرد.

اسکالونی: ستاره‌های فرانسه را این‌طور مهار کردم

به گزارش "ورزش سه"، پنج ماه بعد از فینال جام جهانی قطر که با پیروزی آرژانتین مقابل فرانسه به پایان رسید سرمربی قهرمان جام جهانی درباره اتفاقات آن بازی و برنامه‌های تکنیکی‌اش برای جدال بزرگ با فرانسه صحبت کرد. آرژانتین در یک بازی دراماتیک در نهایت فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داد تا برای سومین بار فاتح جام طلایی شود.

اسکالونی که با تلویزیون فیفا صحبت می‌کرد برای اولین بار به برخی از جزئیات برنامه‌هایش در فینال اشاره کرد.

1789211

سرمربی تیم ملی آرژانتین ابتدا در این باره توضیح داد که چرا آنخل دی‌ماریا را مقابل فرانسه در پست وینگر چپ به کار گرفته است. او در این باره گفت: "از وقتی فرانسه موفق شد مراکش را شکست بدهد می‌دانستیم که دی‌ماریا باید سمت چپ بازی کند. ولی تا یک ساعت قبل از فینال به بازیکن‌ها نگفتیم. به نظرم این یکی از کلیدهای موفقیت ما بود چرا که اجازه ندادیم هیچکس احساس کند جایگاهش ثابت است و نیازی به تلاش کردن ندارد. ما نمی‌خواستیم آنخل مجبور شود در مقابل حمله‌های دمبله دفاع کند. اول به خاطر اینکه دفاع کردن از ویژگی‌های ممتاز او نیست و دوم به این خاطر که او باید سرحال باقی می‌ماند تا بتواند به کنده حمله کند."

1877031

سرمربی آرژانتین در ادامه به استفاده از الکسیس مک‌آلیستر برای مهار گریزمان اشاره کرد و گفت: "گریزمان در میانه از یک کانال برای باز کردن خط دفاعی استفاده می‌کرد و ممکن بود برای ما مشکل درست کند. به همین خاطر بود که الکسیس در طول مسابقه وظیفه بستن آن کانال را به عهده داشت. ما دمبله را در این موقعیت‌ها عملا رها می‌‌کردیم. رودریگو هم وظیفه داشت هر زمان که از طرف امباپه احساس خطر می‌کنیم برای مهار او به مولینا کمک کند. اینها سلاح‌های ما در مقابل حملات فرانسه بودند. ولی اگر الکسیس که یکی از بهترین‌های دنیا است کارش را عالی انجام نمی‌داد گریزمان برای ما مشکل درست می‌کرد."

1782463

دیدگاه‌ها