کد خبر : 1943183 | 21 خرداد 1402 ساعت 08:10 | 59.7K بازدید | 38 دیدگاه

میزگرد کاپیتان‌های سابق استقلال

این هفت نفر سرمربی استقلال را انتخاب می‌کنند

با انتصاب اعضای کمیته فنی به نظر می‌رسد باشگاه استقلال این‌بار سرمربی خود را از طریق این هیئت 7 نفره اعلام خواهد کرد.

این هفت نفر سرمربی استقلال را انتخاب می‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پیش مدیرعامل استقلال دستور انتشار متنی را در کانال باشگاه داد که طی آن 7 چهره تاریخی این باشگاه به عنوان اعضای جدید کمیته انتخاب شده‌اند.

پرویز مظلومی (عضو هیئت مدیره فعلی، سرمربی و سرپرست سابق و بازیکن اسبق استقلال)، بهتاش فریبا (عضو سابق کمیته فنی، مربی و کاپیتان اسبق استقلال)، رضا حسن‌زاده (مربی، کاپیتان و ملی‌پوش سابق استقلال)، مجید نامجو مطلق (‌سرمربی، مربی و ستاره سابق استقلال)، سهراب بختیاری‌زاده (ملی‌پوش سابق استقلال)، مهدی پاشازاده (مدیر ورزشی سابق، کاپیتان و بازیکن اسبق استقلال) و همچنین محمد مومنی (عضو هیئت مدیره فعلی و بازیکن سابق استقلال) نفراتی هستند که حجت کریمی برای عضویت در کمیته فنی از آنها دعوت کرده است.

1885387
آخرین حضور نامجومطلق در استقلال به عنوان سرمربی بود؛ او که سال‌ها در جمع آبی‌های پایتخت به عنوان بازیکن ملی‌پوش حضور داشت، بعدها به عنوان مربی در کادر فنی بود و بعد از جدایی فرهاد مجیدی در زمان مدیریت احمد سعادتمند به عنوان سرمربی به لیگ قهرمانان آسیا رفت و البته که ناکام بود.

این افراد که جوان‌ترین آن‌ها مهدی پاشازاده از پیشکسوتان دهه هفتادی استقلال محسوب می‌شود، بعد از توافق اولیه با کریمی این مسئولیت را قبول کرده و قاعدتا در مسائل فنی بعدی با آنها مشورت خواهد شد.

مهم‌ترین ماموریت فنی پیش روی باشگاه استقلال، انتخاب سرمربی است که با توجه به صحبت‌های محمد مومنی به نظر قرار است از بین گزینه‌های داخلی انتخاب شود. چراکه استقلال درگیر مسائل پیچیده مالی است و همچنین انتخاب یک سرمربی خارجی استاندارد که با بودجه آبی‌ها تناسب داشته باشد، کمی بیش از این طول خواهد کشید و احتمالا ثبات مد نظر مدیریت را در باشگاه تهدید می‌کند.

1885388
محمد مومنی و پرویز مظلومی، دو عضو کنونی هیئت مدیره باشگاه استقلال که احتمال تغییر آنها کم نیست؛ مظلومی با سابقه‌ای طولانی در همه بخش‌های استقلال از جمله مدیریتی، سرمربیگری، سرپرستی و بازیکن حالا در کمیته فنی کسوت بالایی دارد. مومنی نیز به عنوان بازیکن سابق استقلال که عضویت در هیئت مدیره را تجربه کرده حرف‌هایی دارد.

البته این احتمال هم وجود دارد که مدیریت استقلال قبلا در این مورد پیش‌بینی‌های لازم را داشته و می‌تواند هدایت تیم را به یک مربی خارجی بدهد که البته این گمانه با توجه به شرایط فعلی بسیار خوش‌بینانه است.

در نهایت حجت کریمی بعد از مجمع فردا با توجه به محدودیت گزینه‌های داخلی روی یک یا دو نامزد نهایی به نتیجه خواهد رسید و شاید همانطور که قبلا اعلام کرده سرمربی را بعد از یک مصاحبه کاری با حضور خود و اعضای کمیته فنی پس از جمع‌بندی انتخاب کند.

در شرایطی که هواداران استقلال مثل همیشه اوقات بازار نقل و انتقالات نگران به نظر می‌رسند،‌ این سریع‌ترین راه برای ساماندهی اولیه به امور جاری باشگاه استقلال است. اینکه یک سرمربی در جای خود مستقر شده امور نقل و انتقالات،‌ قراردادها و برنامه‌ریزی‌های پیش فصل را زیر نظر بگیرد.

1885390
بهتاش فریبا مرد همه کاره استقلالی‌ها محسوب می‌شود؛ ستاره سابق آبی‌ها بعد از سال‌ها بازی برای استقلال در سمت مربی و البته مدیر فنی فعالیت کرد و حالا در کمیته فنی یک رای برای انتخاب سرمربی جدید دارد.
1885391
رضا حسن‌زاده کاپیتان و ملی‌پوش سابق استقلال بعد از پایان فوتبال سابقه همکاری‌اش با این تیم به یکی، دو دوره فعالیت در کادر فنی به عنوان مربی و البته چند دوره سرمربیگری در تیم‌های پایه خلاصه می‌شود.
1885392
مهدی پاشازاده کاپیتان سابق استقلالی‌ها در مقطعی چند بار گزینه سرمربیگری این تیم بود اما به این عنوان مهم نرسید. او بعد از سرمربیگری در چند تیم مختلف در زمان مدیریت احمد مددی به عنوان معاون ورزشی به باشگاه استقلال برگشت و البته که دوران مدیریتش کوتاه بود و حالا به عنوان کمیته فنی برگشته است.
1885393
چهره محبوب استقلالی‌ها در دوران بازی یکی از بهترین مدافعان این باشگاه بود؛ سهراب چند سالی است در عرصه مربیگری فعالیت می‌کند و حالا بعد از مدتی دوری از فوتبال به عنوان عضو کمیته فنی  استقلال فعالیتش را از سر گرفته است.

دیدگاه‌ها