کد خبر : 1943197 | 20 خرداد 1402 ساعت 18:05 | 7K بازدید | 1 دیدگاه

روز اول برای فرنگی‌کاران نوجوان درخشان بود

4 از 7، طلاهای آسیا در مشت بچه‌های ایران

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با کسب 4 مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در روز نخست مسابقات آسیایی پایان داد.

4 از 7، طلاهای آسیا در مشت بچه‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات 7 وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا امروز (شنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که در پایان روز نخست این مسابقات نمایندگان ایران به ۴ مدال طلا، ۱ مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند.
در پایان روز نخست این رقابت‌ها محمدمعراج مهمدی در وزن 51 کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن 55 کیلوگرم، علی اکبر اصغری در وزن 92 کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا، عرفان مرادی در وزن ۴۵ کیلوگرم به مدال نقره و علی دزفولی نژاد در وزن 60 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

* در وزن 45 کیلوگرم عرفان مرادی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر هانبیول جانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر کانتا یاماگوچی از ژاپن را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مرادی در دیدار فینال مقابل مارلان آبدیساماتوف از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
* در وزن 48 کیلوگرم پیام احمدی در دور اول با نتیجه 3 بر صفر مغلوب بکنور موکان از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، احمدی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
* در وزن 51 کیلوگرم محمدمعراج مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 آرنات ژارلیکاسین از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل داستان بک اوریپوف از ازبکستان با نتیجه 1 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. مهمدی در دیدار پایانی یریسبک مقابل خامداموف از قرقیزستان با نتیجه 4بر 3 به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
* در وزن 55 کیلوگرم محمدرضا غلامی در دور نخست با نتیجه 7 بر 1 مقابل تاکوما ناکاشیما از ژاپن به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 مصطفی السعیدی از عراق را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 از سد کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. غلامی در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۳ سوراج از هند را از پیش رو برداشت و طلایی شد.
* در وزن 60 کیلوگرم علی دزفولی نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر 1 اوگابک موکیموف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 10 مغلوب کازیبک کالماگابیتوف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. دزفولی نژاد در این دیدار وارون از هند را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
* در وزن 92 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، علی اکبر اصغری در در گروه دوم در مبارزه نخست با نتیجه 8 بر صفر یچان پارک از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر آیومیو ماتسوموتو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماکسیم اوکراینتسیف از قزاقستان نفر دوم گروه اول با نتیجه 5 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اصغری در دیدار نهایی با برتری 5 بر صفر مقابل سرداربک رستم اف از ازبکستان به مدال طلا دست پیدا کرد.
* در وزن 110 کیلوگرم امیرحسین عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل یازو لیو از چین با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دیدار بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روناک از هند با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. عبدولی در دیدار پایانی بکجان ایسماگولوف از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب کرد و چهارمین مدال طلا را از روز نخست این رقابت‌ها برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

در سه وزن پایانی این رقابت‌ها احمدرضا محمدیان در وزن ۶۵ کیلوگرم، حبیب اله رحیمی در وزن ۷۱ کیلوگرم و کامران بک پیکری در وزن ۸۰ کیلوگرم از ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه ۲۱ خرداد ماه به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیدگاه‌ها