کد خبر : 1943204 | 21 خرداد 1402 ساعت 03:45 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

اصولی: خانواده‌ها بهترین ناظران هستند؛

مهم‌ترین مصوبه آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون

احسان اصولی می‌گوید مهم‌ترین مصوبه آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اصلاح آئین‌نامه مدارس فوتبال بوده است.

مهم‌ترین مصوبه آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون

به گزارش "ورزش‌ سه"، در سالی که گذشت یکی از پرونده‌های بحث برانگیز فوتبال ایران در یکی از مدارس فوتبال مشهد رخ داد و حواشی خاص خود را به همراه داشت، تا بخش مهمی از آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون در آستانه شروع فصل تابستان و داغ شدن بازار مدارس فوتبال به این موضوع اختصاص پیدا کند.

اصولی درباره اهمیت این موضوع می‌گوید: «مهم‌ترین مصوبه بحث اصلاح و به روزرسانی آئین‌نامه مدارس فوتبال بود. با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، لازم بود آئین‌نامه مدارس فوتبال بازنگری و نقص‌ها برطرف شود. امروز تصویب شد و به هیئت‌های فوتبال ابلاغ خواهد شد. فعالیت هیئت‌ها در بحث مدارس فوتبال در این چارچوب خواهد بود. البته این را باید بگویم که مهم‌ترین عامل نظارت و کنترل خود خانواده‌ها هستند. صدور مجوز توسط هیئت‌ها براساس چارچوب خواهد بود. لیست تمام مدارس دارای مجوز در هیئت‌ها و سایت فدراسیون درج می‌شود. هرکسی از لوگوی فدراسیون، هیئت یا باشگاهی استفاده کرد به معنای داشتن مجوز نیست. البته ما در این مورد پیگری می‌کنیم اما خانواده‌ها قبل از ثبت‌نام حتما چک کنند که مجوز داشته باشند.» 

ویدئو: 303204

البته اصولی در ادامه به خانواده‌ها هشدار می‌دهد که بهترین ناظر خود آنها هستند و بهتر است با نظارت دقیق بر کار مدراس فوتبالی که به آنها رجوع می‌کنند، شرایط آنها را در بعدهای مختلف زیر نظر بگیرند و در صورت نیاز به مقامات و سازمان‌های ذی‌ربط گزارش دهند. سخنگوی فدراسیون فوتبال اهمیت این موضوع را اینطور بیان کرده است: «فدراسیون و هیئت فوتبال مثل خیلی از تشکیلات و اتحادیه‌های صنفی وقتی پروانه کسب صادر می‌شود و براساس چارچوب است، اینکه در آن صنف اتفاقاتی ممکن است بیفتد، نهادهای مختلف و آن صنف نظارت می‌کنند. اگر اتفاقاتی بیفتد بر مبنای قانون برخورد خواهد شد. در حوزه مدارس فوتبال هم همین است. اگر تخلفی حتی در مدرسه دارای مجوز رخ بدهد، مهم‌ترین جایی که می‌تواند نظارت کند خود خانواده‌ها هستند. بر مبنای گزارشات به نهادهای ذی‌ربط و مجموعه‌های محتلف اطلاع بدهند تا قبل از اینکه دیر شود، هرنوع انحراف و تخلف در حوزه گران‌فروشی، رفتارهای حرفه‌ای، اخلاقی و... را سریعا عکس‌العمل نشان بدهند. آماده دریافت این گزارشات هستیم و از ظرفیت نهادهای ناظر استفاده خواهیم کرد. البته خانواده‌ها می‌توانند مستقیم هم به آن نهادها اعلام کنند.»

دیدگاه‌ها