کد خبر : 1943205 | 20 خرداد 1402 ساعت 18:22 | 42K بازدید | 21 دیدگاه

فینال سی‌ال: غذای ویژه سیتیزن‌ها قبل از بازی

منچسترسیتی تا چند ساعت دیگر در فینال لیگ قهرمانان مقابل اینتر می‌ایستد. اما ستاره‌های تیم پپ گواردیولا پیش از چنین بازی بزرگی چه وعده‌های غذایی‌ای می‌خورند؟

فینال سی‌ال: غذای ویژه سیتیزن‌ها قبل از بازی

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی به دستور سرمربی‌اش پپ گواردیولا پیش از دیدار امشب که در فینال چمپیونزلیگ برگزار می‌شود از یک برنامه غذایی برنامه‌ریزی‌شده و سخت‌گیرانه تبعیت می‌کند. اما جالب اینجا است که این برنامه غذایی ویژه تنها منحصر به فینال چمپیونزلیگ نیست و سیتیزن‌ها پیش از همه بازی‌هایشان طبق این برنامه غذا می‌خورند.

طراح این برنامه غذایی ویژه برای تیم پپ گواردیولا یک محقق شاغل در موسسه علوم ورزشی گاتوراده است که دکتر یان رولو نام دارد. او در کنار سرآشپز باشگاه، مورگان استیل، و رئیس بخش تعذیه منچسترسیتی، تام پری، برنامه غذایی بیست و چهار ساعته‌ای طراحی کرده است تا منچسترسیتی پیش از فینال امشب استانبول از نظر تغذیه‌ای در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشد.

1885443

جزئیات رژیم غذایی ویژه تیم پپ گواردیولا
استیل، سرآشپز منچسترسیتی، توضیح می‌دهد که یک شب قبل از فینال بازیکنان تیم غذاهایی سرشار از کربوهیدرات مصرف می‌کنند. این وعده غذایی می‌تواند شامل برنج، پاستا یا دیگر انواع رشته‌ باشد. برای مثال کوین دی‌بروینه معمولا ترجیح می‌دهد غذای پر کربوهیدراتش اسپاگتی با مرغ باشد.

صبحانه
صبح روز فینال واحد تغذیه باشگاه به بازیکنان اجازه می‌دهد سوخت مورد نیاز بدن‌شان برای شب سختی که در پیش است را تامین کنند. رئیس واحذ تغذیه می‌گوید بازیکنان سیتی صبح روز فینال صبحانه‌ای مفصل می‌خورند. این وعده غذایی شامل نان تازه، غذاهایی شبیه هلیم، گرانولا، نان موز و کوفته گوشت است.

ناهار
بازیکنان در روز فینال ناهاری شامل دو وعده غذایی مصرف می‌کنند. اولین وعده از پاستای کم‌چربی و برنج تشکیل می‌شود. در وعده دوم به ستاره‌های سیتی مواد پروتئینی بدون چربی مثل گوشت لخم و همچنین غذاهای پر کربوهیدرات مثل سیب‌زمینی تنوری یا ذرت شیرین داده می‌شود.

عصرانه
ستاره‌های منچسترسیتی چند ساعت پیش از شروع فینال وعده سبکی مصرف می‌کنند. زمان خوردن این وعده حدود سه ساعت و نیم قبل از شروع مسابقه است. در این وعده مقدار کمتری از غذاها مثل نان موز، پنیر کم‌چربی و پودینگ برنج به بازیکنان داده می‌شود.

1885444

دیدگاه‌ها