کد خبر : 1943302 | 21 خرداد 1402 ساعت 00:54 | 51.4K بازدید | 69 دیدگاه

گواردیولا و اولین دبل سه‌گانه در تاریخ اروپا

شب تاریخی پپ: روی شانه غول‌ها (عکس)

پپ گواردیولا به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که دو سه‌گانه تجربه کرده است.

شب تاریخی پپ: روی شانه غول‌ها (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی با تک گل رودری از سد اینتر گذشت تا قهرمان چمپیونزلیگ شود؛ این تیم پیش از این لیگ برتر و جام حذفی را هم فتح کرده بود و شاگردان پپ گواردیولا با قهرمانی امشب، سه‌گانه خود را تکمیل کردند.

سیتی هفته گذشته با نتیجه 2-1 منچستریونایتد را در فینال جام حذفی شکست داد و پیش از آن نیز با غلبه بر آرسنال فاتح لیگ برتر شده بود. قهرمانی امشب هدیه بزرگی بود که پپ گواردیولا آن را برای تکمیل فصل موفق سیتی به هواداران تیمش هدیه کرد؛ البته این قهرمانی برای سرمربی سیتی هم یک رکورد بزرگ به همراه داشت.

1885736

او حالا اولین مربی تاریخ است که دو بار موفق به ثبت سه‌گانه شده است. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی پیش از تجربه کردن سه‌گانه این فصل با آبی‌ها، در فصل 09-2008 موفقیت مشابهی را با بارسلونا تجربه کرده بود.

فصل یاد شده دوران اوج تیکی‌تاکای بارسا با هدایت پپ گواردیولا بود که جام‌های مهمی را برای آنها به ارمغان آورد. آبی اناری‌ها با هدایت سرمربی جوان خود که هنوز پختگی این سال‌ها را نداشت لالیگا، کوپا دل ری و چمپیونزلیگ را فتح کردند و این مربی حالا بعد از 14 سال با کوله‌باری از تجربه دوباره طعم سه‌گانه را با تیمی دیگر چشید.

1885735

دیدگاه‌ها