کد خبر : 1943310 | 21 خرداد 1402 ساعت 06:00 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

دیوار آهنی اروگوئه به ایتالیا رسید

استادیوم مارادونا، میزبان فینال جام جهانی جوانان

دیدار فینال جام جهانی جوانان بین تیم‌های ایتالیا و اروگوئه فردا در ورزشگاه دیگو مارادونا در شهر لاپلاتا آرژانتین برگزار خواهد شد.

استادیوم مارادونا، میزبان فینال جام جهانی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا و اروگوئه فردا در فینال جام جهانی جوانان به مصاف هم می‌روند و هر کدام به دنبال اولین عنوان قهرمانی خود در تاریخ این مسابقات هستند.

این در حالی است که جوانان آتزوری برای اولین بار در تاریخ خود به فینال مسابقات راه پیدا می‌کنند اما اروگوئه برای سومین بار به دیدار نهایی صعود می‌کند؛ این تیم در دو حضور قبلی خود در فینال، در سال‌ 1997 مقابل آرژانتین و سال 2013 مقابل فرانسه شکست خورد.

این دهمین بار است که دو تیم از اروپا و آمریکای جنوبی در فینال برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و در جریان 9 تقابل قبلی، تیم‌های اروپایی در 4 فینال پیروز شدند و 5 بار هم تیم‌های آمریکای جنوبی به قهرمانی دست یافته‌اند.

از طرفی تیم‌های اروپایی در مجموع 10 عنوان قهرمانی، تیم‌های آمریکای جنوبی 11 عنوان قهرمانی و تیم‌های آفریقایی نیز یک قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کرده‌اند و بنابراین تیم ملی ایتالیا این انگیزه را دارد که تعداد قهرمانی‌های قاره اروپا را با آمریکای جنوبی برابر کنند. در مقابل تیم ملی اروگوئه به دنبال پیروزی در دیدار فرداست تا پس از 4 دوره قهرمانی تیم‌های اروپایی، از 11 عنوان قبلی آمریکای جنوبی دفاع کند.

تیم ملی ایتالیا در این دوره از مسابقات عملکردی عالی در خط حمله داشته و در راه صعود به فینال، 13 گل به ثمر رسانده که 7 گل توسط چزاره کاسادی، برترین گلزن مسابقات، وارد دروازه‌ حریفان شده است و اروگوئه هم تاکنون 11 گل به ثمر رسانده است.

از سوی دیگر تیم ملی اروگوئه پس از 3 گلی که در مرحله گروهی دریافت کرد، در دور حذفی دروازه خود را بسته نگه داشته و این در حالی که مجموع گل‌های خورده تیم ملی ایتالیا در این مسابقات تاکنون به 7 گل رسیده است. از این رو انتظار می‌رود دیدار فینال فردا شاهد درگیری شدید خط حمله ایتالیا به رهبری کاسادی و دفاع مستحکم اروگوئه باشد.

دیدگاه‌ها