کد خبر : 1943373 | 21 خرداد 1402 ساعت 10:30 | 57.6K بازدید | 5 دیدگاه

سقوط دو تیم اسمی و قدیمی به لیگ سه!

پرونده این فصل رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور با تکلیف چهره تیم های صعود کننده و سقوط کننده بسته شد.

سقوط دو تیم اسمی و قدیمی به لیگ سه!

به گزارش "ورزش سه"، نکته جالب در بین تیم های سقوط کننده از لیگ 2 حضور دو تیم شاخص است. دو تیمی که پیش تر حضور در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده اند و تاریخ حیات یکی از آنها در فوتبال ایران به دهه ها قبل بر می گردد و به طور حتم اتفاق تلخی است.

با اعلام سازمان لیگ سه تیم مناطق نفت خیز جنوب، مس سونگون و داماشیان گیلان به مسابقات لیگ یک کشور در فصل آتی صعود کردند. هم چنین تیم های ماشین سازی تبریز، مس نوین کرمان، ویستا توربین تهران و شهرخودرو مشهد فصل آینده باید بازی های خود را در لیگ دسته سوم سپری کنند. ماشین سازی از جمله تیم های قدیمی و پرطرفدار در فوتبال کشور به حساب می آید. تیمی که تا همین چند فصل پیش یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر بود. هم چنین شهر خودرو که جانشین پدیده در لیگ برتر شده بود، در فصول اخیر حتی حضور درلیگ قهرمانان آسیا با مربیگری مهدی رحمتی را تجربه کرده بود. این نشان می دهد در فوتبال امروز اگر پول نباشد، حیات تیم های قدیمی و پرطرفدار به راحتی به خطر می افتد و طولی نمی کشد که به لیگ های پایین تر سقوط می کنند.

رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور هر فصل در دو گروه 14 تیمی برگزار می شود که در پایان تیم های اول به همراه برنده تیم های دوم به لیگ یک صعود می کنند و از هر گروه هم دو تیم انتهای جدول راهی دسته سوم خواهند شد.

دیدگاه‌ها