کد خبر : 1943448 | 21 خرداد 1402 ساعت 14:28 | 59.7K بازدید | 20 دیدگاه

پپ، سرالکس، آقای خاص، انریکه، هاینکس و فلیک

این شش سرمربی دنیای فوتبال را زیر و رو کردند!

پپ گواردیولا با قهرمانی در سه جام اصلی این فصل، به تنها سرمربی تاریخ فوتبال تبدیل شد که دو بار موفق شده سه گانه اروپایی را به نام خود کند.

این شش سرمربی دنیای فوتبال را زیر و رو کردند!

به گزارش "ورزش سه"، در اوج فوتبال باشگاهی اروپا بهترین کاری که یک مربی می تواند انجام دهد این است که سه گانه را به دست آورد. تنها 6 مربی هستند که موفق به کسب سه گانه از جمله لیگ قهرمانان شده اند که در ادامه نگاهی به آن شش نفر می‌اندازیم.

اگر خیلی ساده صحبت کنیم، وقتی تیم سه جام در یک فصل به دست می آورد، یک سه گانه در فوتبال اتفاق می افتد. با این حال، یک تیم باید جام های مناسب را به دست آورد تا در سطح قاره قابل توجه باشد. به عنوان یکی از حقایق فوتبال، یک سه گانه داخلی و یک سه گانه قاره ای می تواند وجود داشته باشد. سه گانه داخلی شامل قهرمانی در لیگ، جام حذفی اصلی و جام حذفی دوم است. به عنوان مثال، سه گانه داخلی در انگلیس لیگ برتر، جام حذفی و جام کارابائو (جام لیگ) است. با این حال، چنین محدوده ای برای سه گانه داخلی در اسپانیا یا آلمان وجود ندارد.

از سوی دیگر، سه گانه قاره ای شامل لیگ، جام حذفی اصلی و یک عنوان قاره ای مانند لیگ قهرمانان اروپا است. با این حال، می توان همین بحث را با جام قاره ای درجه دوم مانند لیگ اروپا نیز مطرح کرد. برای جمع بندی، کسب سه گانه با لیگ قهرمانان و یک سه گانه قاره ای واقعی تلقی می شود. افتخاری که فقط نصیب شش مربی شده است با این تفاوت که من‌سیتی در این فصل دومین سه گانه دوره مربیگری پپ گواردیولا را رقم زد تا به این ترتیب این سرمربی مولف، به تنها مربی تاریخ تبدیل شود که دو بار موفق به کسب سه گانه شده است. در ادامه سایر سه‌گانه‌های اروپایی را بررسی می‌کنیم؛

1.سر الکس فرگوسن | منچستریونایتد (1998/99)

شیاطین سرخ با قهرمانی در هفته آخر کورس رقابت را از آرسنال بردند و در جام حذفی نیوکسل را شکست داده و در نهایت فینال تاریخی نوکمپ برابر بایرن مونیخ را بردند و به سه گانه جاودانه رسیدند.

1886018

2. پپ گواردیولا | اف سی بارسلونا (2008/09)

بارسای افسانه ای پپ در لالیگا با کسب 27 پیروزی از 38 مسابقه به قهرمانی رسیدند و در فینال حذفی بیلبائو را چهار بر یک شکست دادند تا افتخارات داخلی را تکمیل کنند و در ادامه هم منچستر فرگوسن را با نتیجه دو بر صفر در فینال سی ال شکست داد و سه گانه را تکمیل کرد.

1886019

3. ژوزه مورینیو | اینترمیلان (2009/10)

آقای خاص که به عنوان یک سرمربی برنده از استمفوردبریج راهی میلان شده بود، اینتر را با اختلاف دو امتیازی نسبت به رم به قهرمانی در سری آ رساند و در ادامه با کسب کوپا ایتالیا، ارزش های خود را در زمانی نشان داد که بسیاری از ستاره های شاخص اینتر، این تیم را ترک کرده بودند. اما اوج کار مورینیو با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان آن هم پس از شکست بارسای گواردیولا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در نیمه نهایی بود تا با برتری برابر بایرن مونیخ در فینال، سه گانه تاریخی را ثبت کند.

1886015

4. یوپ هاینکس | بایرن مونیخ (2012/13)

یکی از شگفت‌انگیزترین سه گانه ها به تیم بایرن مونیخ یوپ هاینکس مربوط می شود آن هم جایی که با سه قهرمانی خود، سه گانه در نایب قهرمانی را نصیب کلوپ و دورتموند کردند. مونیخی ها که با اختلاف چشمگیر 25 امتیازی در بوندسلیگا نسبت به زنبورها قهرمان شدند، در دی‌اف‌بی پوکال هم از سد شاگردان کلوپ گذشتند و در نهایت با گل تاریخی روبن در فینال سی ال، سه گانه رویایی هاینکس را ثبت کردند.

1886016

5. لوئیس انریکه | اف سی بارسلونا (15-2014)

شاگردان انریکه در این فصل با عبور از سد رئال مادرید با دو امتیاز بیشتر در لالیگا قهرمان شدند و تنها چند روز پیش از فینال لیگ قهرمانان، اتلتیکو بیلبائو را در فینال کوپا دل ری شکست دادند. اما اوج کار تیم انریکه، پیروزی سه بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس بود تا سه گانه آبی و اناری پوشان این بار در برلین آلمان رقم بخورد.

1886017

6. هانسی فلیک | بایرن مونیخ (2019-20)

پس از اینکه بایرن نیکو کواچ را در سال 2019 اخراج کرد و کشتی باواریا را از غرق شدن نجات داد، یکی از مخوف‌ترین دوره‌های تاریخ بایرن مونیخ با هانسی فلیک، دستیار او آغاز شد. بایرن مونیخ ابتدا با سیزده امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند در بوندسلیگا به قهرمانی رسید و در ادامه با پیروزی چهار بر دو برابر بایر لورکوزن، جام حذفی را هم به دست آورد. اما شاهکار تیم فلیک عبور از بارسلونا با هشت گل بود. جایی که لیونل مسی و یارانش از فوتبال خود ناامید شدند و در ادامه هم پاری سن ژرمن را در فینال شکست دادند تا هانسی فلیک تیمش را به سه گانه برساند.

1886014

دیدگاه‌ها